5 דרכים מדעיות להיות מאושרים יותר

אנו טועים לחשוב כי אנו יודעים במדויק אלו דברים יהפכו אותנו למאושרים יותר. משרה טובה יותר, למשל. אז הנה חמישה סודות המגובים במחקרים איך באמת להיות מאושרים יותר (בריאות)

(צילום: Blaise Vonlanthen on Unsplash )

אנו תמיד חושבים שיש ברשותנו את המידע לגבי מה יהפוך אותנו למאושרים יותר (משכורת גדולה יותר או להשיל 15 ק"ג ממשקל גופנו), אבל על פי המדע, את המפתח לחיים מלאים ומרוצים ניתן למצוא בכמה מקומות לא צפויים כלל וכלל והוא ניתן להשגה די בקלות. הנה, חמישה סודות המגובים במחקרים איך להיות מאושרים:

1. ספרו את הדברים הטובים בחייכם

מחקר שפורסם בכתב העת "Journal of Personality and Social Psychology" ביקש מהמשתתפים לרשום כמה משפטים בכל שבוע, תוך התמקדות בנושאים ספציפיים. בקבוצה אחת כתבו המשתתפים על הדברים שהיו אסירי תודה לגביהם באותו שבוע. המשתתפים בקבוצה השנייה כתבו על הדברים מהם לא היו מרוצים וקבוצה שלישית כתבה על מה שקרה לה (לא באופן חיובי או שלילי).

לאחר עשרה שבועות, החוקרים מצאו כי אלה שכתבו על הדברים עליהם חשו הכרת טובה, היו אופטימיים יותר והרגישו טוב יותר בחייהם מאשר אלו שבשתי הקבוצות האחרות.

לא זאת בלבד, הם גם ביקרו יותר ופחות אצל הרופא. אז תפסו מחברת ונסו לרשום כמה דברים שאתם אסירי תודה עליהם מדי שבוע. היי, אפילו כביש נקי מפקקי תנועה הוא ניצחון שניתן לרשום בפנקס.

2. עשו משהו תרבותי

נשים העוסקות בפעילויות תרבותיות כגון הפעלת מוסיקה או יצירת אמנות מרוצות יותר מחייהן, כך עולה ממחקר שפורסם במגזין הרפואי הבריטי לאפידמיולוגיה ובריאות הקהילה.

מעניין, המחקר מצא כי מנגד, לגברים הספיקה נטילת חלק בביצוע משהו תרבותי באופן פסיבי (כמו ללכת למוזיאון או לבקר בקונצרט) כדי לקצור את היתרונות לשיפור מצב הרוח. לא נגעתם מכחול מאז התיכון? נסו ספרי צביעה למבוגרים - הם מרגיעים להפתיע.

3. התנדבו

עזרה לנזקקים לא טובה רק להם, אלא גם יכולה להגביר את האושר שלכם. כך עולה מדו"ח שפורסם ב-"BMC Public Health", שבו חוקרים סקרו 40 מחקרים מ-20 השנים האחרונות. הם גילו שהתנדבות קשורה לדיכאון נמוך יותר, לרווחה טובה יותר ולשביעות רצון גבוהה יותר מהחיים. (אה, וכן, ירידה של 22 אחוז בסיכון למוות)

4. תרגלו מדיטציה

על פי מחקר באוניברסיטת הרווארד, מדיטציה עשויה לשנות את מבנה המוח שלכם (בדרך טובה). החוקרים גילו כי אנשים שעשו מדיטציה הורידו את נפח תאי המוח באמיגדלה, אזור המוח האחראי לפחד, חרדה ומתח. וואו. מודים שהשתכנענו.

5. המנעו מלסעוד ארוחת צהריים במקום קבוע

לפי מחקר שנערך על ידי אוניברסיטת סאסקס, נמצא כי העובדים שעוזבים את המשרד כדי לאכול את ארוחת הצהריים שלהם מחוצה לו, נוטים להיות חיוביים יותר ולהרגיש טוב יותר לגבי מקום עבודתם, ואילו אלה שאוכלים על השולחן שלהם נוטים יותר להיות אומללים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר