"צ'יט דיי": היום בשבוע שעלול לחרב את כל הדיאטה שלכם

נכנסתם למשטר של תזונה ואימונים. אתם משילים כמה ק"ג. כל הכבוד, עשיתם עבודה יפה. מגיע לכם להתפנק ולאכול כאוות נפשכם. שימו לב אילו השפעות עלולות להיות לכך (בריאות)

(צילום: Sander Dalhuisen on Unsplash)

מהו "צ'יט דיי"? יום שבו "מרמים", עוצרים את הדיאטה ונהנים מכל השפע הקולינרי שיש לעולם להציע, אך ההגדרה של רמאות טומנת בתוכה מלכודת כי "רמאים" לעתים קרובות "מתנהגים בצורה לא ישרה על מנת לקבל את מה שהם רוצים", על פי מילון קיימברידג' האנגלי. אז, בהתאם להגדרה זו, מה אתם בעצם רוצים?

"ימי מרמה" יכולים להיות מסובכים, אבל הם מציעים כמה יתרונות.

ד"ר מייקל סמית' מסביר כי כאשר אתם מגבילים את עצמכם בקלוריות, המטבוליזם שלכם יכול לספוג מכה קשה. "ימי מרמה" עשויים להאט את קצב חילוף החומרים שלכם. מצד שני, אכילה מוגזמת מפעם לפעם יכולה לספק את החשקים הבלתי נמנעים ולעזור לכם להישאר על מסלול הדיאטה לטווח ארוך.

אבל "ימי מרמה" יכולים להרוס את הניסיון לרדת במשקל.

הנה למה. הרעיון של רמאות אינו עולה בקנה אחד עם שמירה על המשקל. למילה "דיאטה" יש קונוטציה שלילית, ולא בכדי. זה הכל עניין של קיפוח. האנרגיה הנפשית שלכם מתמקדת במה שאין לכם, בניגוד לחיים החדשים שאתם מנסים ליצור. אין פלא שהילד הקטן בתוכנו מרגיש צורך לרמות. אנחנו רוצים את מה שאנחנו רוצים, ואנחנו רוצים את זה עכשיו!
אתם מרגישים רזים ונמרצים יותר. הגיע הזמן לחגוג! יאללה, "צ'יט דיי".

מה אתם רוצים? המבורגר עסיסי עם מנת צ'יפס ענקית? פרוסה של עוגת שוקולד עשירה? כמה משולשי פיצה וגלידה לאחריהם? זהו יום מרמה! אתם יכולים לקבל את הכל. ואתם עושים זאת, כי יש לכם את האפשרות.

ואז למחרת מגיע הזמן לחזור למסלול. הטעמים המפתים של אתמול עדיין איתכם, משתהים על בלוטות הטעם שלכם. אתם מתחילים את היום עם כוונה להיות "טובים". אבל אין שום דבר רע בעוד יום אחד של "צ'יט", נכון? וזהו. יומיים הופכים לשבוע של רמאות, מה שמוביל לתסכול ולוותר על כל תהליך הדיאטה בכללותו.

אז בואו ניכנס לעומק הדברים. הבעיה הראשונה היא היחסים שלכם עם האוכל. אתם מסווגים מזון כ"טוב" ו"רע". אם אתם אוכלים אוכל רע, אתם לא בסדר, נכון?

ויש את הילדות שלכם. עבור רובנו, האוכל היה גמול - או עונש. 'עשית את המטלות שלך? אתה מקבל עוגה!', 'עשית את שיעורי הבית שלך? תקבל חטיף!', 'לא אכלת את השעועית הירוקה שלך? אין גלידה!', איך שונה יום הרמאות? העונש הוא "דיאטה".

הצלחה של שילוב "ימי מרמה" בתוכנית הירידה במשקל שלכם דורשת ממכם מערכת יחסים בריאה עם מזון מלכתחילה. אתם חייבים להכיר בכך שהוא מהווה דלק עבור הגוף שלכם. מותר ואף רצוי לאהוב אוכל, אבל מוטב שתהיו בשליטה על חתיכת עוגת גבינה, לא להיפך.

המרכיב הקריטי השני של "צ'יט דיי" מוצלח הוא כאשר אתם "טובים", תהיו 100%, לא פחות. לדוגמא, הסתפקו במיץ לימון על הסלט שלכם במקום ברוטב עשיר בקלוריות. היו ערנית לגבי גודל המנות. המנעו מצריכת כל קמצוץ קטן של מזון עתיר קלוריות, בששת ימי השבוע האחרים.

איך תדעו אם "יום מרמה" מתאים לכם?

רק אם אתם יכולים לעשות את הדברים הבאים:
1. לשמור על אשמה ושליליות מחוץ לתמונה.
2. להגביל את "יום המרמה" שלכם ליום (לא עוד ביס של מזון "רע" בימים אחרים)
3. לקום אחרי "יום מרמה" ולא להסתכל אחורה.

מקור: בריאות הגבר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר