אאא

במה מדובר? לדברי יוצר הדיאטה, ד"ר סטיבן גאנדרי, קבוצה של חלבונים הנקראים לקטינים הם הרס לבריאות שלנו. מנתח הלב לשעבר טוען כי על ידי חיסול הלקטינים (הנמצאים בדגן, מוצרי חלב ועוד מזונות אחרים), ניתן להנמיך את הופעתה של דלקת, לרדת במשקל ולהעצים את הבריאות שלכם.

הוא אפילו מייחס לדיאטה את ריפוי הפרקים שלו, לחץ דם גבוה ומיגרנות. וכן, הוא השיל כ-32 קילוגרמים בתהליך. הספר שלו המפרט את הדיאטה, "פרדוקס הצמח", הוא רב מכר.

אז מה בתפריט? מאכלים נמוכים בלקטין כמו ירקות עליים, ירקות כרוביים (כמו ברוקולי וכרובית), אבוקדו, שמן זית, אגוזים וזרעים, בשר מרעה ודגים. (וגם לחם מיוחד)

זה לא נשמע כל כך רע. אז מה אסור לאכול? סולנום (דהיינו: עגבניות, תפוחי אדמה, פלפלים וחצילים), מוצרי חלב, דגנים, קטניות, בשרים שגדלו באופן קונבנציונאלי ופירות שאינם בעונה.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'להיות בריא ולהישאר בריא' ותישארו מעודכנים

נשמע קשה? ובכן, תשמחו לשמוע כי לא היו כל מחקרים אנושיים שגיבו את טענותיו של ד"ר גונדרי ומומחי בריאות רבים אומרים שהתזונה הזו איננה נכונה. למרות שלקטינים יכולים לגרום לבעיות בריאות כאשר הם נאכלים במינונים גבוהים, רוב האנשים אינם צורכים מספיק מהם בשביל שזה יהווה בעיה.

"בכל פעם שדיאטה מתחילה להוציא מהתפריט כמות עצומה של קבוצות מזון, זה קצת יותר מתוחכם מהטבע", אומרת הדיאטנית הרשמית איימי גודסון. "היתרונות של אכילת דגנים מלאים וירקות, המספקים ויטמינים, מינרלים וסיבים, עולים באופן משמעותי על הסיכון שכמות קטנה של לקטינים תגרום לבעיות.

שורה תחתונה: המלצה שלנו, נסו תוכנית אכילה בריאה המתמקדת בכל המאכלים העשירים בחומרים מזינים ולא מחסלת קבוצות מזון שלמות, כמו הדיאטה הים תיכונית או הדיאטה הנורדית. מצטערים, דוקטור - אנחנו לא יכולים לוותר פסטה ויין בתפריט שלנו.