אוכלים בריא אך לא מתאמנים? זה לא מספיק

מחקר חדש מצא כי אנשים בריאים שלא מבצעים פעילות גופנית, עדיין יכולים להיות בסיכון גבוה למחלות לב וכלי דם - למעשה, הם סובלים מאותו סיכון של אנשים שסבלו מעודף משקל (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

דיאטה ופעילות גופנית - אלו העקרונות של בריאות טובה. אנו יודעים זאת כבר זמן רב. אך התמונה יכולה להיות מסובכת יותר. מחקר חדש מזכיר לנו את החשיבות של שני המרכיבים ומוצא כי אנשים בריאים שאינם מבצעים פעילות גופנית, עדיין יכולים להיות בסיכון גבוה למחלות לב וכלי דם - למעשה, הם סבלו מאותו סיכון של אנשים שסבלו מעודף משקל.

המחקר השתמש בנתונים מהסקר הלאומי לבריאות ותזונה והתמקד באנשים בגילאים 4 עד 79. החוקרים חילקו את הנתונים לשתי קטגוריות והשוו אנשים עם BMI תקין לאלה עם BMI של עודף משקל. לאחר מכן הם העריכו את סזיכון שתי הקבוצות למחלות לב וכלי דם.

באופן ספציפי, הם התמקדו באנשים עם BMI בריא, אך היו להם מאפיינים שעשויים לגרום לסיכון קרדיווסקולרי (למחלות לב וכלי דם) גבוה יותר: קוטר בטן לא בריא, קוצר נשימה לאחר מאמץ וביצעו פחות פעילות גופנית מהמומלץ. הם גם התחשבו בגורמים אחרים כמו גיל, גזע ומין.

לאחר ניתוח המספרים, הם מצאו שאפילו לאנשים עם BMI תקין, אך עם אורח חיים בלתי פעיל, היה בערך אותו סיכון למחלות לב וכלי דם כמו לאלה עם BMI של עודף משקל. הם מצאו גם כי אנשים שיושבים במשך תקופות זמן ארוכות, אשר נקשרו למדדי לא בריאים, הורידו את הסיכון למחלות לב וכלי דם כאשר היו פעילים מבחינה גופנית.

במילים אחרות, פעילות גופנית קשורה לסיכון נמוך יותר למחלות לב וכלי דם גם בקרב אנשים שבדרך כלל ישבו הרבה. ובדרך כלל, חוסר פעילות גופנית קשורה בסיכון גבוה יותר למחלות לב וכלי דם גם בקרב אנשים בריאים.

הממצאים, טוענים המחברים, מצביעים על כך שהתמקדות ב-BMI כמטרה בריאה אינה מספיקה. אנשים עשויים להגיע למה שנחשב למשקל הראוי לגודלם, אך אם הם אינם עוסקים בפעילות גופנית, המחקר מראה, ייתכן שהם נושאים את אותו הסיכון של אנשים הסובלים מעודף משקל כאשר מדובר במחלה קרדיווסקולרית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר