אאא

שרפתם לא מעט קלוריות בחדר הכושר אתמול וזה הרגיש מדהים. אבל עכשיו אפילו הפעולה הפשוטה של התעטשות מרגישה כמו עינוי סיני. מה קורה כאן? תלו את האשמה ב"התפרצות מעוכבת של כאבי שרירים (DOMS)". הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על כאבי שרירים אלה, כולל איך לטפל בהם.

מה זו בדיוק "התפרצות מעוכבת של כאבי שרירים"? "כאבי שרירים מושהים הם כאבים ונוקשות בשרירים בכל מקום בגוף, בין 24 ל-72 שעות לאחר האימון", אומרת המאמנת והתזונאית האישית אשלי וולטר. זה נפוץ יותר לאחר הרמת משקולות, תקופה ארוכה ללא פעילות גופנית או כאשר אתם מעלים את רמת הקושי של האימון שלכם יותר מדי, מהר מדי. (לאט ובטוח זו השיטה המנצח. זכרו זאת)

למה זה קורה? "התכווצויות שרירים אקסצנטריות (כלומר, כאשר השרירים מתקצרים ומתארכים) הן התנועות העשויות לגרום לתופעה הזו. הפעולה של ירידה, כמו בביצוע סקוואט, ריצה במורד, כל פעם שאתם מבצעים הורדת משקולות או עושים שכיבות סמיכה על ידי הורדת משקל הגוף שלכם - כל אלו הם מהלכים שיגרמו להתכווצויות שרירים ספציפיות אלה", אומרת וולטר.

אז, איך מטפלים בכאבים אלו? מניעה היא המפתח. "זה אומר לוודא שהגוף מחומם כראוי ובהדרגה מוכן לביצוע תנועות אינטנסיביות יותר, המאפשרות לשרירים ולמוח להתמקד בביצועים עם טכניקה חזקה", אומרת אנדריאה רוג'רס, מאמנת כושר. הוסיפו זמן למנוחה קטנה והתעמלות אירובית בעצימות נמוכה לאחר האימון וקררו האזורים שבהם הכאבים בדרך כלל מתרחשים, וולטר אומרת לנו.

טיפ נוסף למניעה: שתו הרבה מים לפני, במהלך ואחרי פעילות גופנית.

בנוסף, הנה מה שלא מומלץ לעשות: להתעלם מהכאב ולדחוף את הגוף שלכם לאימון מתיש נוסף. זה לא אומר שאתם צריכים לרבוץ על הספה, אלא להתמקד יותר בתרגילים עם השפעה נמוכה בעת ההתאוששות, כמו יוגה או שחייה, ואל תשכחו את זמן המנוחה וההחלמה. הוא מגיע לכם ביושר.