6 טעויות נפוצות שאתם כנראה עושים לאחר אימון כושר

סיימתם ריצה ארוכה, אתם מרגישים שהשרירים שלכם כואבים ושורפים. חושבים שמגיעה לכם טפיחה על השכם? המתינו רגע. יש כמה שגיאות שאתם עלולים לעשות שפוגעות ביעילותו של האימון (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

בדיוק צלחתם שיעור זומבה מייגע, אתם נוטפים זיעה ומרגישים שהשרירים שלכם דואבים ושורפים. חושבים שמגיעה לכם טפיחה על השכם על האימון הנהדר שלקחתם בו חלק? צודקים. אנחנו יודעים שכל מה שעובר בראשכם זו המקלחת שתעשו כאשר תגיעו הביתה.

רגע. המתינו מעט. כדי לעזור לכם להפיק את המרב מהפעילות הגופנית שלכם (ולמנוע ככל האפשר את הכאב שיבוא למחרת), כמה מאמני כושר מוסמכים מגלים לנו מהם 6 הטעויות הכי שכיחות שאתם עלולים לעשות לאחר אימון:

לא ישנים מספיק

"השינה היא תקופת המנוחה המובטחת של הגוף שלכם", אומרת קורטני רוזלה, מאמנת אישית. "זה הזמן הנותן לשרירים שלכם להתאושש ולאפס את הגוף, הן נפשית והן פיזית". אז, ודאו כי אתם ישנים לפחות שבע שעות לאחר האימון, סגור?

לוגמים שייק חלבון

"לאחר אימון, שייק חלבון הוא לא ממש הכרחי", מגלה סטן דוטון, המאמן הראשי של פלטפורמת האימון האישי "סולם". "אם אתם אוכלים מספיק חלבון לאורך כל היום, העיתוי של צריכת חלבון זה הוא לא ממש רלוונטי.

לדוגמה, אם אתם מתכננים להתחיל את יום ראשון עם שיעור ספינינג מאתגר ומיד אחר כך ללכת לסעוד ארוחת צהריים, אין צורך לחנוק את עצמכם עם שייק יקר בין לבין. העדיפו מקור חלבון באיכות גבוהה יותר, בארוחה שתבוא לאחר האימון שלכם". ביצים מקושקשות על טוסט הן אופציה מצוינת.

שותים קפה במקום מים

אתם פוקדים את חדר הכושר לפני העבודה וחשים כי אתם צריכים להשלים את מנת הקפאין של הבוקר בהקדם האפשרי. רעיון רע, אומר המאמן האישי דוד מידלטון. "אני רואה הרבה אנשים שמגיעים ישר לקפה אחרי אימון וזה ביג נונו מבחינתי. הטעינו מחדש את הגוף במים לפני כל צריכת קפאין".

שוכחים להתמתח

"אחת הטעויות הגדולות לאחר האימון שאני רואה שאנשים עושים היא לדלג על מתיחות או לעזוב לפני סופו של שיעור קבוצתי", אומר ג'ונתן טייליקי, מאמן אישי מוסמך. "מתיחה תסייע למנוע כאב, להרפות את מערכת העצבים, לקדם ניידות וגמישות ואף יכולה לשפר את האימון הבא שלכם". אבל אתם כבר יודעים את זה, נכון?

לא שומרים על עקביות

צלחתם שלושה אימונים של 60 דקות במכון הכושר בשבוע שעבר, אבל, אף לא אחד בשבוע זה. "תזמנו אימון בלוח השנה שלכם עם התראות וללא תירוצים", מייעצת המאמנת האישית והתזונאית, אשלי וולטר. "נסו לא להעמיס הכל על שני ימים בשבוע במשך שעות ואז יוותרו לכם יותר מדי ימים בין אימון אחד למשנהו. עדיף לבלות פחות זמן בחדר הכושר אבל בתדירות גבוהה יותר, מאשר ביצוע אימון ארוך מדי פעם".

נמנעים מפחמימות

חלבון מקבל הרבה תשומת לב לאחר אימון, אבל פחמימות חשובות באותה מידה, אומרת רחל פיין. "פחמימות הן קריטיות עבור חידוש מאגרים של שריר גליקוגן. רק כאשר גליקוגן בשריר מתחדש בצורה הולמת, הגוף יתקן ויבנה מחדש את השריר.

המטרה היא לצרוך חלבונים רזים עם פחמימות לאחר האימון. לדוגמה, הוספת כמה זרעי פשתן או חיטה נבוטה בתוספת פירות ליוגורט שלכם, מסייעת להגביר את ספיגת הפחמימות, דהיינו: קיבלתם דלק נאות לגוף. יתר על כן, השומנים הבריאים שבפשתן יסייעו להפחית דלקת, אשר מתרחשת באופן טבעי בעקבות תרגול אינטנסיבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר