הקים וועדה

מנותק? ליצמן: "מצב מערכת הבריאות - מצוין"

"נכון שיש בעיות במערכת המיון, אני מודע לזה, אבל בסך הכל יש שיפור", טוען הפוליטיקאי האחראי על מערכת הבריאות, תוך שהוא ממנה ועדה שתבדוק את הטענות הרבות (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דבריו המלאים של ליצמן (צילום: יהודה גרובייס. תמונה: Miriam Alster/FLASH90)

משרד הבריאות מינה היום (שני) ועדה מיוחדת במטרה לשפר את הטיפול במחלקות לרפואה הפנימית בבתי החולים, וסגן השר ליצמן ניצל את מעמד ההכרזה על כך, כדי להשתבח במצבה של מערכת הבריאות בראשה הוא עומד.

לדברי יעקב ליצמן, "מצב מערכת הבריאות מצוין; עובדה שתוחלת החיים בארץ מהגבוהות בעולם. נכון שיש בעיות במערכת המיון, אני מודע לזה, אבל בסך הכל יש שיפור".

"אנו פועלים ללא ליאות לשפר את המצב. אנו בטוחים שבשיתוף פעולה בין כלל הגורמים במערכת ניתן יהיה להציע פתרונות אמיתיים בטווח הזמן הנראה לעין".

ליצמן הוסיף, בכנס ''ירושלים ה-16' של 'בשבע': "גם הרופאים וגם אנחנו יודעים שמערכת הבריאות צריכה לקבל יותר, ואנחנו נעשה זאת יחד על מנת להביא להישגים. אנו יודעים שהמגמות הרווחות כיום של הזדקנות האוכלוסיה והעלייה בתחלואה הכרונית יתגברו ויתעצמו בשנים הקרובות. לכן על כולנו להתגייס ולעבוד יחד על מנת להבטיח שהמערכת תמשיך לתת טיפול מצוין".

הקמת הוועדה היום מגיעה על רקע ידיעות שהתפרסמו בשבועות האחרונים, שכללו עדויות על עומס וצפיפות, שפעמים רבות אף פוגעות בכבוד החולים ובאיכות הטיפול בהם.

הוועדה החדשה צפויה לדון במספר נושאים, בהם ניצול כוח אדם במחלקות, שילוב מומחים ומתמחים באופן קבוע, בחינת המוסדות שקולטים את משוחררי המחלקות הפנימיות והקמת מנגנוני תמרוץ לבחירת המסלול המקצועי של הרופאים.

לראשות הוועדה, שמסקנותיה צפויות להתפרסם עד ה-15 באפריל, מונה פרופ' רן טור כספא, והיא תכלול 15 חברים, בהם נציגי משרד הבריאות ורופאים בכירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר