אאא

"נתתם עבודה" אתמול בלילה בחדר הכושר, ועכשיו בבוקר אתם מרגישים את זה (אפילו ירידה במדרגות נראית לכם כפעולה מסוכנת). ואז החבר הטוב שלכם מציע לכם לבדוק את האופציה של עיסוי ספורטאים. הוא טוען שניסה זאת בעבר והתוצאות מדהימות. הפיזיותרפיסטית ד"ר ניקול לומברדו מספרת על הטכניקה הזו:

מה ההבדל בין עיסוי ספורטאים לעיסוי רגיל, בכלל? "באופן כללי, עיסוי תומך בהרפיה, משפר את זרימת הדם ומפחית מתח בשרירים. הוא תורם להתאוששות שרירים מואצת וביצועים משופרים. עיסוי ספורטיבי שונה מעיסוי מסורתי בכך שהוא מיועד באופן ספציפי לספורטאים ומסייע להם בהחלמה ובמניעת פציעות".

בדרך כלל בעיסוי רגיל כל הגוף נכלל בטיפול. עיסוי ספורטיבי, לעומת זאת, יהיה יותר ממוקד (והוא יכול להיות לא נוח, בשונה ממסאז' רגיל שהוא נעים ומרגיע).

למה כדאי לקבל עיסוי ספורטיבי? אתם לא צריכים להיות ספורטאים ברמה מקצועית כדי להנות מהיתרונות שלו.

"מטפל מיומן יכול לזהות מתי רקמות השריר של הגוף אינן במצב תקין או לא מאוזנות. הפרעות אלו עלולות לגרום לכאבים. הן יכולות להשפיע על הביצועים, או לגרום לאדם לפציעה. עיסוי הספורט יכול גם להיות מועיל לאחר פגיעה, כדי לסייע להרגיע כאב ולמנוע חוסר איזון שרירי".

כיצד ניתן להתכונן לעיסוי ספורט? קחו את זה בקלות, אומרת לומברדו. "השרירים מגיבים טוב יותר לטכניקות הרפיה ועבודת רקמות, כאשר הם חמים. גם אם האימונים שלכם אינם צמודים לעיסוי, הגעה לעיסוי לגמרי "קרים" לא יעילה כמו הגעה אחרי ריצה קלה או הליכה".

ומה קורה אחר כך? בדיוק כמו לאחר עיסוי מפנק בספא, חשוב לשתות. "עיסוי עוזר לשבור הידבקות שרירים ולהתחיל את תהליך הסרת הרעלים. ולכן אני ממליצה בחום לשתות הרבה מים כדי לחדש את השרירים ולסיים את הרעלת השטיפה מתוך המערכת שלכם".

כיצד ניתן למצוא מטפל טוב לעיסוי ספוטיבי? שאלו חברים, עמיתים לכושר או מדריכים שיש להם מטרות כושר דומות. בין אם אתם מרימים משקולות או רצים, אתם רוצים למצוא מטפל שמבין איזה סוג של אימון אתם עושים כך שידע במה הוא צריך להתמקד.

דבר אחד נוסף: "לבסוף, ודאו שאתם מבינים מה המטפל שלכם גילה עליכם ודעו שאין מדובר בטיפול חד פעמי. לדוגמה, אם הגב התחתון שלכם תפוס, חייב להיות משהו שאתם עושים לא נכון במהלך האימון שלכם, או לאורך כל היום שגורם לכך. קבלת עיסויים באופן קבוע והכרת ההרגלים שעשויים לתרום לכאבים, תעזור להקל על הגב התחתון שלכם.