הסיבה המדעית לכך שאנשים בוכים (ולמה זה טוב לך)

כל סרטון של הבן שלנו משחק עם חבריו בגן וכל הבעת חיבה מצד בן הזוג שלנו, גורמים לנו לאחרונה לבכות, כהוגן. בסדר, אנחנו בכיינים. אבל האם זה באמת כל כך רע? לא בהכרח (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

הספר הנוכחי המונח לנו על השידה לצד המיטה, פשוט מרגש אותנו. כל שנייה של כל פרק בו מרעידה את נימי נשמתנו. כל הבעת חיבה מצד בן הזוג שלנו או כל סרטון של הבן שלנו מהגן, הם דברים שגורמים לנו לאחרונה לבכות, כהוגן.

בסדר, אנחנו בכיינים. אבל האם זה באמת כל כך רע? שמחים ששאלתם. יש טונות של מחקרים על היתרונות של בכי והתשובה הקצרה והרווחת טוענת שזה דבר טוב, עם כמה אזהרות. הנה:

"בכי מפעיל את הגוף בצורה בריאה", אומר סטיבן סיידוף, דוקטור לפסיכולוגיה קלינית ומנהל המכון לאתיקה באוניברסיטת ראול ולנברג. "הנחת הפאסון וההגנות בצד ופשוט לתת דרור לדמעות, זה דבר מאוד חיובי ובריא".

"בסקרים, כשני שלישים מהאנשים מדווחים על הרגשה טובה יותר לאחר שבכו", אומר ג'ונתן רוטנברג, דוקטור לפסיכולוגיה קלינית באוניברסיטת דרום פלורידה, במאמר בנושא.

אבל רוטנברג גם אומר שכדאי להיזהר לגבי גודל האפקט של הבכי על מצב הרוח שלכם. הבכי עוזר למצב הרוח שלכם, הוא מודה, אבל איננו מצפה שהוא יהיה פתרון שיכול לרפא הכל.

לפני שאתם הולכים להזיל דמעות בכישרון יוצא דופן, שקלו את הטיפים האלה באדיבות תורת הפסיכולוגיה שמסבירים איך לייעל את היבבות שלכם: ראשית, אל תחכו עד שמשהו מספיק חשוב וראוי התייפחות יקרה (כמו טקס החלאקה של הבן שלכם). רק תנו לעצמכם את האפשרות לבכות על כל דבר שגורם לכם רצון לדמוע.

כמו כן, הימנעו מהגדרת מגבלת זמן. כאשר אתם בוכים מספיק, הגוף שלכם יעצור באופן טבעי.

עכשיו קדימה, לכו לקרוא את המכתב שהבת שלכם רשמה עבורכם. זה בשביל הבריאות שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר