רוצה לשלוט בשפה חדשה? שתה יין

בדיוק לקחתם קורס בצרפתית כדי לשחק אותה כהוגן בפגישות העסקים המתוכננות לכם בעיר האורות? מצוין. יש עוד דבר שיסייע לכם בעניין: שתיה מתונה של יין, על פי מחקר (MEN)

(צילום: שאטרסטוק)

חג הפורים תם ונשלם לו, גמעתם לא מעט בקבוקי יין עד לשיכרון חושים וכלות הכוחות וכרגע אתם מעדיפים לקחת מרחק מאלכוהול עד לשבת הקרובה שתבוא עלינו לטובה, ובצדק. אך בואו לא נשכח כי שתיית אלכוהול במינון הגיוני, טובה לגוף ולנפש, בלא מעט היבטים.

במה למשל? אם אתם משקיעים מיליארד שעות בשפשוף וצחצוח הצרפתית שלכם, יש למעשה דרך טובה יותר שתסייע לכם לשלוט בשפה חדשה: יין.

אנחנו רציניים. במחקר מאוניברסיטת מאסטריכט בהולנד, נבחנו 50 ילידי גרמניה אשר למדו לאחרונה הולנדית. הם חולקו באופן אקראי וקיבלו לידם משקה שהכיל כמות נמוכה של אלכוהול, או כזה שלא הכיל אלכוהול כלל וכלל.

כחלק מהניסוי, הם השתתפו בדיון שהתקיים בשפה ההולנדית. הוא הוקלט ומיומנויות השפה הזרה דורגו לאחר מכן על ידי שני דוברי הולנדית שהיו עיוורים למצב הניסוי, אובייקטיביים לחלוטין. המשתתפים במחקר, גם הם, דירגו את כישורי השפה ההולנדית שלהם במהלך הדיון.

והתוצאות הראו כי שתיית כמויות קטנות של אלכוהול, בדגש על "קטנות", יכולה למעשה לשפר את השטף כאשר מדברים בשפה חדשה, לעומת האופן שבו נשמעים כאשר נמצאים במצב של פיכחות.

באופן ספציפי, לגימה או שתיים של יין מועילה ביותר כאשר מדובר בהפחתת חרדה ההגייה, בהתאם למחקר - כלומר, אם אתם כבר מרגישים בקיאים בשפה חדשה, כוס אחת של יין תיצור את ההבדל שלו אתם מצפים.

אנחנו חוזרים: אל תשתכרו. אבל אם לגימה קטנטנה וחמודה נותנת לכם את הביטחון שאתם צריכים כדי לשלוט בשפה ולסגור עסקה מוצלחת בנסיעת העסקים שאליה נדדתם לגולה, לכו על זה בלי היסוסים. בהצלחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר