"עדלאידע"

'ישיבעבוחר', בוא תלמד קצת על האלכוהול

מרתון האלכוהול היהודי יצא לדרך עם כניסת חג הפורים והמחמירים מקיימים בהידור רב את 'עד דלא ידע'. רגע לפני, הנה כמה עובדות שכדאי לכם לדעת על האלכוהול (men)

אילוסטרציה (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

מרתון האלכוהול היהודי יצא לדרך עם כניסת חג הפורים והמחמירים מקיימים בהידור רב את "עד דלא ידע", אבל רגע לפני שאתם עטים על האלכוהול, 'כיכר השבת' ליקט עבורכם את המידע הנחוץ כדי שתצאו מזה בשלום.

אם אתם רוצים לחוש את התחושה "העדלאידעית" בקלות, ובשביל זה התחלתם להרביץ כוס אחר כוס של יין או וויסקי או כל מה שריח אלכוהול נודף הימנו, אבל אפעס, זה לא מגיע.

דבר ראשון, נא להירגע, יש מצב גדול שכשזה יבוא - אתם פשוט תקרסו אל תוך עצמכם, אז קחו זאת בחשבון.

אם זה עדיין לא עובד, תבדקו את כמות האלכוהול שיש במשקה בו בחרתם לקיים את מצוות המשתה. על כל בקבוק המכיל אלכוהול - מצויינים אחוזי האלכוהול שבו, כמה פשוט.

אגב, בעבר לא ידעו למדוד ולפרק את אחוז האלכוהול במשקה, ולכן שיטת מדידת האלכוהול עבדה כך: בודקי האלכוהול במשקה שהיה מיוצר במזקקה היו זורקים לבקבוק אבקת שריפה לפי כמות מודעת מראש, במידה ואחוז האלכוהול במשקה עלה על אחוז המים - היתה בעירה וכך היתה להם הוכחה שהמשקה אלכוהולי יותר משאר המרכיבים.

שתיתם קצת יותר מידי ואתם מדמיינים שאתם משייטים על פני מאות קילומטרים המלאים ביין? אתם לא חולמים, אתם כנראה נמצאים במולדובה. בשנת 2005 הוכר היקב מילסטי מיצ'י על ידי ספר השיאים של גינס כמקום בעל אוסף היין הגדול בעולם, עם קרוב ל-2 מיליון בקבוקים. בנוסף, היקב גם מתהדר במרתף היין הגדול בעולם המשתרע על פני 200 ק"מ.

שמעתם פעם שאלכוהול הוא מסוכן ויכול להרוג? מסתבר ששמעתם נכון.

העובדה שאלכוהול בכמויות גדולות מזיק לבריאות - ידועה. גם נהיגה תחת השפעתו של האלכוהול - גורמת ללא מעט אסונות שיכלו להימנע, אך מה שלא ידעתם זה שאפשר להשתמש בו כמתנקש, מה? כן. בשנת 1943 היה ניסיון לחסל את הצאצא של המן הרשע, היטלר ימ"ש, באמצעות בקבוק קואנטרו ממולכד, הנסיון כשל, לצערינו.

אתם צועדים ברחוב בדרך לקיים מצות משלוח מנות או סתם לגייס כסף לת"ת של הישיבה שלכם, ואתם שומעים קריאה נואשת: "סליחה צדיק, אתה יכול לפתוח לי את הבקבוק?", תעשו חסד ותפתחו, ואל תקחו כסף על 'דמי חליצה'.

מה זה דמי חליצה? אם אתם מוזמנים לסעודה אצל חברים, ובא לכם להביא איתכם יין מהבית (קמצנים), כדאי שתדעו שבמסעדות מסוימות, אתם תצטרכו להיפרד מסכום מסוים עבור חליצת השעם על ידי המלצר, ומתן האישור מבעלי המקום לשתות יין שלא נרכש מהמסעדה. דמי החליצה נועדו "לפצות" את המסעדה על אובדן ההכנסה הפוטנציאלית מאי-מכירת בקבוקי היין שלה.

גודלם של בקבוקי השמפניה הסטנדרטים הוא 750 מ"ל, בחנויות לממכר אלכוהול נפוץ גם בקבוק גדול יותר, שנקרא "מגנום" בנפח של 1.5 ליטר. אבל אם כל זה לא מספיק לכם - כדאי שתדעו כי ישנם בקבוקים גדולים הרבה יותר, והעובדה המעניינת היא שכולם נקראים על שם דמויות תנ"כיות ונדירותם עולה ככל שהבקבוק גדול יותר.

ואלו הם: ואת "ירבעם" - 3 ליטר; ואת "רחבעם" - 4.5 ליטר; ואת "מתושלח" - 6 ליטר; ואת "שלמנאֶסֶר" - 9 ליטר; ואת "בלשאצר" - 12 ליטר; ואת "נבוכדנאצר" - 15 ליטר; ואת "מלכיור" - 18 ליטר; ואת "שלמה" - 25 ליטר; ואת "גוליית" - 27 ליטר; ואת "מלכיצדק" - 30 ליטר.

"מלכיצדק" המגיע כאמור בנפח של 30 ליטר, מתנשא לגובה של -1.2 מטר ומשקלו כשל 40 בקבוקי שמפניה רגילים. הוא גם נדיר מאוד ומחירו יכול להגיע לעשרות אלפי דולרים.

ומהי השמפניה היקרה בעולם? בקבוק השמפניה שעולה 1.8 מליון דולר, הוא היקר ביותר, והוא מגיע משיתוף פעולה בין המעצב אלכסנדר אמוסו ומותג השמפניה. כמויות אלכוהול כאלו עלולים להביא את האדם להתמכרות שתצריך אותו לעבור הליך של גמילה.

אז זהו, קיבלתם קצת מושגים על אלכוהול, שתו בחכמה ובאחריות ואל תערבבו בשמחה גורמים מסוכנים.

קמתם לבוקר מלא בהאנגאובר (חמרמורת)? אכלו ביצים ותשתו ספרייט...

מאחר וכידוע "אם שותים לא נוהגים", נשאלת השאלה האם ישנה כמות אלכוהול שמותר לשתות ובכל זאת להמשיך ולנהוג על פי החוק?

עו"ד מוטי אורנג', המומחה לענייני תעבורה, הסביר כי החוק לא אוסר נהיגה לפי כמות השתיה אלא לפי כמות האלכוהול שימצא בגוף. לדבריו, "הספיגה של האלכוהול בגוף תלויה במספר גורמים, כמו: משקל האדם, האם האדם אכל קודם לכן, אורך הזמן שעבר מהשתיה, רמת האלכוהול במשקה וכו'".

"לכן", ממליץ עו"ד אורנג', "תשתו, תהנו, תבלו ותנו להמן בראש!!!! אבל אל תנהגו לאחר מכן גם אם לדעתכם מדובר בכמות מינימלית של אלכוהול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר