מחקר מגלה כי מוזיקת היפ הופ משפרת טעם של גבינה

גלילים של גבינת אמנטל נחשפו לצלילים בלתי פוסקים של ז'אנרים שונים במוזיקה במשך שישה חודשים. המטרה הייתה לבדוק אם החיידקים האחראים להזדקנות הגבינה (והטעם) הושפעו מגלי קול (אוכל)

(צילום: שאטרסטוק)

קורטוב של גבינה ישנה הפוגע בבלוטות הטעם שלנו, הוא כמו מוזיקה לאוזנינו. אבל אף פעם לא חשבנו על מה שהגבינה שלנו אוהבת לשמוע.

ובכן, מחקר שוויצרי חדש כעת גורס כי סוגים שונים של מוזיקה יכולים לשנות את הטעם של גבינה מיושנת. בעזרת חוקרים מאוניברסיטת ברן לאמנויות, ד"ר ביט וומפלר (וטרינר ביום וגבן בלילה) ניהל את המחקר על ידי חשיפת תשעה גלילים של כ-10 ק"ג גבינת אמנטל, לצלילים של ז'אנרים שונים במוזיקה, במשך שישה חודשים.

המטרה הייתה לבדוק אם החיידקים האחראים להזדקנות הגבינה (ובהתאם לכך, הטעם) הושפעו מגלי קול שונים. הפלייליסט היה קלאסי, רוק, טכנו, אמביינט והיפ הופ. שמונה גלילים נחשפו לצלילים גבוהים, בינוניים ונמוכים וגליל אחד לא זכה לשמוע מוזיקה כלל.

והנה מגיע החלק המעניין: בהתאם לבדיקה של טכנולוגי מזון, הם הגיעו למסקנה כי לגבינה שנחשפה למוזיקה, היה טעם יותר רך ומתון מאשר הגבינה שנותרה מחוץ למבחן. יתר על כן, מבחן טעם עיוור שנערך על ידי שפים, פוליטיקאים ואמנים הביא לממצאים חד משמעיים: לגבינת ההיפ הופ היה ריח חריף יותר מאשר לדגימות אחרות.

וומפלר אמר כי גבינת ההיפ הופ היא "יותר פירותית ומתוקה".

אבל רק כדי להיות בטוחים במאה אחוז, הגבינות יעברו בקרוב סקר ביו-רפואי כדי לראות אם יש הבדלים במבנה שלהן בפועל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר