אאא

קבעתם עם חבר לרוץ ביחד במשך 40 דקות וכאשר אתם מביטים בשעון, אתם מבינים שרק 15 דקות עברו.
אם אי פעם מצאתם את עצמכם מתלוננים על כמה זמן לוקח להתאמן, הקשיבו: על פי מחקר חדש, פעילות גופנית לא צריכה להיות ממושכת כדי להיות מועילה. 

המחקר, שפורסם בעיתון של איגוד הלב האמריקני, בחן את נתוני מעקב הפעילות של 4,840 גברים ונשים מעל גיל 40. מדענים קבעו כמה דקות ביום כל אדם בילה בפעילות גופנית מתונה או נמרצת. (פעילות מתונה הוגדרה כהליכה מהירה ופעילות נמרצת התייחסה לאימונים הדומים לריצה.)

באופן לא מפתיע, החוקרים קבעו כי כל סוג של פעילות השפיע על תוחלת החיים ואנשים שהתאמנו לעתים קרובות יותר הפחיתו את הסיכון שלהם למות צעירים יותר. מה שמפתיע הוא שלא משנה כמה זמן הם התאמנו. כלומר, כן, הליכה לחדר כושר מגיעה עם הרבה יתרונות, אבל את אותם יתרונות ניתן לקצור אם אתם צועדים באופן אקראי וקצר, חוזר ונשנה.

ד"ר וויליאם קראוס, פרופסור באוניברסיטת דיוק, שערך את המחקר עם חוקרים מהמכון הלאומי לסרטן, אמר לניו יורק טיימס: "המסר הוא שכל פעילות גופנית חשובה" וזה מספיק טוב בשבילנו.

אז בעצם, זה בסדר אם אתם מדלגים על אימונים בחדר הכושר ולא מתכוננים לרוץ כ-20 ק"מ במרתון הבא, לטובת הליכה קצרה יותר. רק הקפידו לעשות אותם לעתים קרובות.