אאא

יתכן שתרצו לשקול מחדש את אכילת חטיף השוקולד המפתה שרכשתם מבעוד מועד שיהווה תמריץ של אנרגיה לשעות בעבודה שנותרו אחרי ארוחת הצהריים, מאחר והרעיון של צריכת מתוקים והנחמה שהם מספקים הוא לא יותר מאשר מיתוס. למעשה, אכילת סוכר גורמת לכם להיות עייפים יותר, על פי מחקר חדש.

חוקרים גילו כי אנשים שאכלו מאכלים ממותקים דיווחו על תחושת עייפות רבה יותר בתוך שעה מזמן הצריכה, בהשוואה לאלו שלא אכלו חומרים מתוקים. יתר על כן, אנשים שהוזנו מחטיפים מתוקים, הרגישו גם פחות ערניים מבחינה נפשית, לעומת אלה שנמנעו מהם. ובעוד רבים מאמינים כי קינוחים כמו גלידה עושים אותם מאושרים, מדענים גילו כי לסוכר אין כל השפעה על מצב הרוח.

נתונים מ-1,300 מבוגרים שהשתתפו ב-31 מחקרים שונים שימשו לניתוח, שפורסם ב-"Neuroscience & Behavioral Reviews". הצוות מקווה שהממצאים שלהם ינפצו את המיתוס הזה ויניעו אנשים למצוא מקורות אנרגיה אחרים.

"ממצאינו מצביעים בבירור על כך שחשקים כאלה הם חסרי ביסוס, אם בכלל, הסוכר כנראה גורם לכם להרגיש גרוע יותר", אמר מחבר המחקר, קונסטנטינוס מנטזיס, בהודעה שמסר.

אז, מה ישמור אתכם חיוניים?צריכת שילוב של חלבון, שומן ופחמימות, אמרה ד"ר ולרי גולדשטיין. ההמלצות שלה לארוחה כוללות שיבולת שועל עם יוגורט או ביצים קשות.

וכמובן יש את החלופה המקובלת: קפה. אבל אולי כדאי לדלג על הוספת כפית סוכר.