"חיסון" חדש לסרטן נראה מבטיח בניסוי קליני

מחקר בחן את תוצאות מתן "חיסון" ל-11 חולים עם לימפומה, סרטן בלוטות הלימפה ומערכת הלימפה. לא כל המטופלים הגיבו לטיפול, אך חלקם זכו להפוגה מלאה לאחר שקיבלו את הטיפול (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

מדענים פיתחו "חיסון" לסרטן שיכול לסייע בהפעלת המערכת החיסונית שלכם שתתקוף את תאי הסרטן בגוף, על פי תוצאות מחקר קטן, אך מבטיח.

המחקר, שפורסם בכתב העת "Nature Medicine", בחן את תוצאות הטיפול ב-11 חולים עם לימפומה, סרטן בלוטות הלימפה ומערכת הלימפה. למרות שלא כל המטופלים הגיבו לטיפול, חלקם נכנסו להפוגה מלאה במשך חודשים או שנים לאחר שקיבלו את ה"חיסון".

מהו "חיסון" לסרטן, בדיוק?

למרות שמדובר ב"חיסון ", הוא למעשה אינו מונע מהגוף לפתח סרטן, אומר אחד ממחברי המחקר, ד"ר ג'ושוע ברודי, מנהל תוכנית לאימונותרפיה בלימפומה בבית הספר לרפואה של "אייקן" ב"הר סיני". "זהו חיסון טיפולי, לא חיסון מונע. כלומר. הוא משמש לטיפול באנשים שכבר סובלים מהמחלה", הוא אומר.

בעוד "החיסון" נבדק על חולי לימפומה, ד"ר ברודי אומר כי המעבדה שלו כבר ראתה שהוא עובד על סוגים אחרים של גידולים.

כיצד פועל החיסון?

החיסון פועל על ידי הזרקה של שני ממריצים חסינים ישירות לגידול. "זה גורם למערכת החיסונית לחשוב שהגידול הוא כמו זיהום ", אומר ד"ר ברודי. "ואז, תאי החיסון המופעל מתפזרים בכל הגוף והורגים גידולים בכל מקום שהם מוצאים אותם".

דרך אחרת לתאר את זה היא שהחיסון מורכב משלושה שלבים: ראשית, הטיפול מוזרק לגידול. לאחר מכן, הגידול מטופל במינון נמוך של קרינה. לבסוף, מוזרק לו ממריץ אחר המפעיל את תאי החיסון (אשר לאחר מכן עוברים בגוף והורגים גידולים אחרים).

ראוי לציין כי חלה השפעה של החיסון רק בשלושה מתוך 11 חולים, אבל החוקרים מקווים להגדיל את האפקטיביות שלו על ידי ניסויים עתידיים.

כמו כן, נראה כי החיסון מעצים את יעילותו של סוג טיפול חיסוני מסוים הנקרא "צ'קפוינט בלוקייד" (שקיבל את פרס נובל לשנת 2018). סוג הטיפול הזה משחרר את הבלמים מתאי חיסון נגד סרטן, כך שהם יכולים להרוג ביעילות רבה יותר, אך הוא אינו מייצר או "מפעיל" תאים חיסוניים נגד סרטן ", אומר ד"ר ברודי. לכן, שילוב של ה"חיסון" לסרטן בתוספת הטיפול המדובר נראה הרבה יותר יעיל מאשר טיפול לבד.

מהו השלב הבא של ה"חיסון"?

ד"ר ברודי וצוותו עושים ניסוי קליני נוסף באמצעות "חיסון" חולים נוספים עם לימפומה, כמו גם חולים עם סרטן נשים, הראש והצוואר. הם גם בודקים את השילוב של "חיסון" לסרטן עם "צ'קפוינט בלוקייד".

הוא לא יהיה זמין באופן נרחב לחולי סרטן בקרוב (תחילה עליו לעבור אישור קפדני של ה-"FDA") ויש צורך במחקרים נוספים כדי להפוך את ה"חיסון" ליעיל יותר עבור אנשים. ובכל זאת, זה מבטיח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר