אאא

הגיע הזמן להקים את עצמכם מהכיסא: ישיבה במשך זמן רב מדי יכולה להיות מזיקה לבריאות שלכם. אבל זה לא אומר שאתם צריכים להיות כל הזמן בתנועה. צמצום זמן הישיבה שלכם ב-21 דקות ביום, יכול לעזור לשפר את הבריאות שלכם, מחקר חדש טוען.

במסגרת המחקר גויסו 133 אנשי משרד שפוצלו לשתי קבוצות. קבוצה אחת קיבלה ייעוץ שסיפק להם אסטרטגיות להפחתת זמן הישיבה; השניה דילגה על מפגשי הייעוץ. החוקרים הצמידו למשתתפים מדי תאוצה כדי לראות כיצד התנועה שלהם השתנתה מתחילת המחקר, במשך שנה.

לאחר שלושה חודשים, אנשים בקבוצה שנעה הקטינו את זמן הפנאי החופשי שלהם ב-21 דקות ביום. במהלך אותה תקופה, רמות הסוכר בדם בצום ירדו באופן משמעותי, גם כן.

המעבר בין ישיבה לפעילות קלה יכולה לעזור לשפר את התהליך שבו הסוכר בדם מועבר לתאים הזקוקים לו, אומרים החוקרים.

בסיום השנה, הקבוצה שקיבלה ייעוץ עדיין הקטינה את זמן הישיבה שלה. לאחר שנה אחת, הם ישבו 8 דקות פחות ביום מאשר כשהחלו את המחקר.

לאחר 12 חודשים שלמים, הקבוצה הראתה יתרונות בריאותיים רבים יותר כגון: שיפור בסמן הכולסטרול, אשר עשוי להצביע על ירידה בסיכון ללקות בהתקף לב.