אאא

אכילה רבה מדי של מיני מתיקה יכולה להיות בעלת תוצאות חמורות למדי: תזונה עתירת סוכר עלולה להעמיד את הלב שלכם בסיכון, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-"Clinical Science".

במחקר, גייסו החוקרים 25 גברים עם רמות גבוהות של שומן בכבד - מצב הנקרא מחלת כבד שומנית לא אלכוהולית, או "NAFLD", אשר לעתים קרובות משמש כסימן לבעיות לב - ומשתתפים עם רמות נמוכות של שומן בכבד.

לאחר מכן, הם הנחו כל קבוצה להיצמד לתזונה עם אותה כמות של קלוריות, במשך 12 שבועות: אחת עתירת סוכר, המכילה 650 קלוריות המגיעות מסוכר, ביום, או דיאטה דלת סוכר, שלא הכילה יותר מ-140 קלוריות מסוכר, ביום. זה דומה להנחיה המומלצת לצריכת סוכר, שהיא לא יותר מחמישה אחוזים מכלל הקלוריות היומיות, על פי המחקר.

בדיאטה הגבוהה בסוכרים, הגברים בשתי הקבוצות העלו כמעט 2.2 ק"ג והשילו את אותה כמות קילוגרמים בתכנית הנמוכה בסוכר.

כאשר אלו שכבר היו בעלי רמות שומן גבוהות בכבד, צרכו תפריט גבוה בסוכר, הם חוו שינויים באופן שבו הגוף שלהם פירק שומן. כלומר, הוא צבר יותר ממנו בדם, עניין שיכול לשים אותם בקבוצת סיכון ללקות במחלות לב, התקף לב ושבץ, אמרו החוקרים בהצהרה.

אבל החוקרים מצאו גם כי הקבוצה ללא "NAFLD" נטו לקבל שומן בכבד לאחר שנצמדו לדיאטה הגבוהה בסוכר.

האפקט? צריכת גבוהה של סוכרים לאנשים בריאים אלה הפיקה אותם סוגים של שינויים מטבוליים שנראו באופן שבו אנשים עם "NAFLD" פירקו שומן. זה מצביע על כך שדיאטה עתירת סוכר עלולה להיות מסוכנת ללב - גם אם אין לכם את גורמי הסיכון המסורתיים שעשויים לבוא עם "NAFLD", כמו לחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה או סוכרת. 

איגוד הלב האמריקני ("AHA") ממליץ לגברים לצרוך לא יותר מ-150 קלוריות ביום - או 36 גרם של סוכר בכל יום. זה כ-9 כפיות.