מחקר: בשלות המוח מגיעה לשיא רק בגיל 30

המוח שלנו אינו מגיע לבגרות עד גיל 30 ומתפתח כל הזמן. משמעות הדבר היא כי התנהגויות מסוימות, כמו צריכת אלכוהול מופרז, יכול להיות מזיקה במיוחד כאשר אנו צעירים (אימון אישי)

(צילום: שאטרסטוק)

למרות שנער מעל גיל 18 נחשב למבוגר, מדענים טוענים כי המוח שלנו לא מתבגר כל כך מהר. במפגש של חוקרים שנערך באקדמיה למדעי הרפואה באוקספורד בלונדון, הם הסבירו שהמוח שלנו עובר לאט לבגרות, שמושלמת רק בשנות ה-30 לחיינו.

"מה שאנחנו באמת אומרים זה כי ההגדרה של מתי אתם עוברים מילדות לבגרות נראית יותר ויותר אבסורדית", הסביר פרופסור פיטר ג'ונס, חוקר מוח באוניברסיטת קיימברידג', בפגישה. "זה מעבר הרבה יותר מתוחכם שמתרחש על פני שלושה עשורים".

כפי שד"ר פרנסס א. ג'נסן, הסביר לאתר "בריאות הגבר", המוח שלנו לא מתפתח עד שאנחנו כמעט בגיל 30. מה זה אומר לנו בעצם? שמצב הפיתוח המתמשך מאפשר לנו ללמוד מושגים חדשים מהר יותר, אמרה.

בנוסף, אנשים מצליחים לחוות שינה עמוקה יותר בשנות ה-30 לחייהם. כלומר, ההשפעה של הליכה לישון מאוחר מתאזנת, כך אמר ד"ר כריסטופר ווינטר, יועץ לבריאות הגבר של האתר "בריאות הגבר". אבל זה גם אומר כי שתיית אלכוהול מוגזמת בעוד המוח שלכם עדיין בתהליך פיתוח עשויה להיות בעלת השפעה מתמשכת.

כמובן, יגיע זמן שבו אתם תתגעגעו למוח המתבגר הזה וחשיבה על בריאות המוח היא דבר חשוב ובוגר מאד לעשות. פעילות גופנית, מדיטציה ויוגה יכולים לעזור לשמור על הזיכרון והמוח שלכם בכל גיל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר