מחקר: תוספי תזונה לפיתוח הגוף מזיקים לכבד

משתתפי המחקר שנטלו תוספי תזונה לספורטאים הנמכרים ללא מרשם רופא, חוו בעיות בכבד, כגון צהבת, הצהבה של העיניים או העור וכאבי בטן. כמעט 75% מהגברים אושפזו בעקבות תסמינים אלו (MEN)

(צילום: שאטרסטוק)

המאמן בחדר הכושר הציע לכם להתחיל בנטילת אבקות וגלולות המבטיחות לעזור לכם לבנות מסת שריר באופן טבעי, אבל מחקר חדש אומר שהן עשויות לעלות לכם בבריאות הכבד.

משתתפי המחקר שלקחו תוספי תזונה לספורטאים שנמכרים בבית מרקחת ללא מרשם רופא, חוו בעיות בכבד, כגון צהבת, הצהבה של העיניים או העור וכאבי בטן. כמעט שלושה רבעים מהגברים אושפזו בעקבות התסמינים שחוו.

המחקר, שפורסם בכתב העת "Alimentary Pharmacology and Therapeutics", דגם 44 גברים שנרשמו ל-"Infecteded Liver Injury Network", תוכנית המזהה פציעות בכבד הקשורות לתוספים, תרופות מרשם ותרופות ללא מרשם. פציעות בכבד התגלו באמצעות בדיקות דם, אשר בדקו אינדיקטורים שונים של בריאות הכבד, כולל הצטברות במרה.

כל הגברים הודו בלקיחת תוספי שכאלו בתקווה לשדרג את גופם ובדיקות גילו כי רבים מהמוצרים מכילים סטרואידים אנאבוליים שלא נכללו בתווית. סטרואידים סינתטיים מחקים את הטסטוסטרון של הורמון הגבר, אך הוכחו שיש להם תופעות לוואי לא נעימות במיוחד: נזק לכבד, גידולים סרטניים והקרחה מוקדמת.

כל אדם בתכנית דיווח על צהבת ורבים מהמשתתפים במחקר חוו בעיות אחרות, כולל גרד מוגזם, כאבי בטן ובחילות. עכשיו זה זמן טוב לציין כי הכבד הוא האיבר הפנימי הגדול ביותר שלכם ומבצע יותר מ-500 פונקציות כדי לשמור אותנו בחיים - אם אנחנו לא מתעללים בו.

המחקר גילה כי תוויות של מוצרים רבים היו לא מדויקות. לדוגמה, פקטור D, תוספת אחת שנלקחה על ידי מטופלים ובדיקות חשפו כי היא מכילה סטרואידים לא ידועים, כמו גם שלושה סטרואידים אנאבוליים אחרים שלא היו מצוינים על התווית שלה.

כמה רע זה? ובכן, מדובר בחומר מסווג ומבוקר בארצות הברית שנכלל ברשימה האסורה של הסוכנות הבינלאומית נגד שימוש בסמים.

לפעמים רופאים עשויים לרשום הורמונים אנאבוליים עבור אנשים שיש להם בעיות רפואיות מסוימות, כולל אנמיה, אבל חומרים אלה אינם מומלצים עבור הבחור הממוצע. עם זאת, אנשים שפונים לסטרואידים אנבוליים - ללא פיקוח רפואי - עדיין יכולים לבנות שריר.

מחבר המחקר הראשי ד"ר אנדרו סטולץ, מאוניברסיטת דרום קליפורניה, לוס אנג'לס, קורא לגברים להתייעץ עם הרופאים שלהם לפני רכישת כל חומר לא רשמי. חולים צריכים ליידע את ספקי הטיפול שלהם אם הם נוטלים תוסף תזונתי כלשהו ועלינו להיות זהירים במיוחד לגבי תוספים לפיתוח הגוף, שעשויים להכיל חומר בלתי חוקי.

בטח כמה ספקים יכולים לעזור לכם לבנות שריר, כמו קריאטין, אבל זוהי תזכורת טובה שתעשייה זו היא ללא פיקוח. כלומר, אנחנו לא בדיוק יודעים מה יש בהם וכמובן, ניתן בהחלט להגדיל את מסת השריר ללא גלולות על ידי צריכת מספיק חלבון, קלוריות מקיפות ושינה מספקת בלילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר