אאא

מחקר שכלל כמעט 1,700 משתתפים, שנערך אי אז בשנת 2008, מצא כי רישום מדוקדק של המזון שאנו אוכלים ומתי, יכול להכפיל את הירידה במשקל שלכם כאשר אתם מנסים להשיל כמה קילוגרמים לא רצויים.

זה עובד, אבל הבעיה היא שזה גם נראה כמו משימה ענקית הדורשת זמן רב וגורמת לכאב ראש לא מבוטל, אז כמה אנשים לא טורחים אפילו לנסות.

אבל המציאות היא, שכאשר אתם "נכנסים לזה", זה לא באמת לוקח הרבה זמן בכלל. ליתר דיוק, פחות מ-15 דקות ביום, על פי מחקר חדש שפורסם בכתב העת להשמנת יתר, על ידי חוקרים באוניברסיטת ורמונט ואוניברסיטת דרום קרוליינה.

"אנשים שונאים את זה; הם חושבים שזה מעיק ונורא, אבל השאלה שהיתה ברשותנו, היא: כמה זמן ניטור עצמי (מעקב רצוף אחר פרמטרים בעזרת מכשירים אלקטרוניים, כגון מוניטור) תזונתי באמת לוקח?", אמרה עורכת המחקר, ד"ר ג'ין הארווי, יו"ר המחלקה למדעי התזונה והמזון של אוניברסיטת ורמונט, בהודעה לעיתונות.

כדי לענות על שאלה זו, הארווי וצוותה בדקו את הרגלי ניטור התזונה של 142 גברים ונשים בהתערבות מקוונת של בקרת משקל התנהגותית. המתנדבים נפגשו אחת לשבוע לפגישה קבוצתית באינטרנט בהנחיית דיאטנית ולאחר מכן רשמו את צריכת המזון היומית שלהם במשך 24 שבועות.

כאשר החוקרים ניתחו את הנתונים, כולל כמה זמן כל משתתף בילה ברישום המזון שלו וכמה פעמים הוא התחבר ליומן המקוון, הם מצאו שהמתנדבים המצליחים ביותר - אלה שהורידו 10% ממשקל גופם - בילו בממוצע 23.2 דקות ביום במעקב אחר האוכל שהם צורכים, במהלך החודש הראשון. בסוף המחקר, לאחר חצי שנה של מעקב, הם השקיעו בזה רק 14.6 דקות ביום.

החדשות הטובות ביותר אם כן, הן שאתם לא צריכים לפקח באופן מוגזם על כל פירור שנכנס לכם לפה, או למדוד כמה גרם אורז מכילה ארוחת הצהריים הקנויה שלכם: אתם רק צריכים לרשום את מה שאתם אוכלים, כאשר אתם אוכלים את זה.

אז אם אתם תקועים עם כמה קילוגרמים מיותרים שמסרבים להיעלם, אולי זו ההזדמנות לשקול מעקב אחר צריכת המזון שלכם באמצעות פנקס ועט מסורתיים או הורדת יישומון מתאים למכשיר הנייד. ישנם לא מעט כאלו. "זה יעיל מאוד, וזה לא קשה כמו שאנשים חושבים,", אמרה הארווי.