שמאליים? בואו ותגלו איך זה משפיע על הבריאות שלכם

שמאליים מרוויחים בממוצע 10% פחות, נשללים מהשתתפות במחקרים ובכלל, ראיתם פעם שמאלי גוזר דף עם זוג מספריים? לא כיף, אך יותר מזה, לשמאליות יש אפקט על הבריאות. באיזה אופן? (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

אנחנו פשוט נגיד את זה: זה קשה להיות שמאליים. משלמים לנו בממוצע 10% פחות מעמיתינו הימניים, אנחנו נשללים לעתים קרובות מהשתתפות במחקרים ובכלל, מספריים זה עסק מסובך בשבילנו, אבל יותר מזה, השמאליות יכולה למעשה להשפיע על הבריאות שלנו, יותר מדי. באיזה אופן? הנה:

1. עלולים לחוות יותר רגשות שליליים

מחקר סקוטי שנערך בשנת 2007 מצא כי לאחר צפייה בסרטונים שנלקחו מתוך סרט מפחיד, אנשים שמאליים היו בסיכון גבוה יותר להראות סימפטומים של הפרעת דחק פוסט טראומטית. בנוסף, מחקרים אחרים על שמאליים מצאו כי מי שאינו ימני חווה יותר רגשות שליליים.

2. צפויים לסבול מהפרעת שינה מסוימת

היא נקראת "(periodic limb movement disorder (PLMD", וכשמאליים, הנטיה ללקות בה גבוהה יותר. "PLMD" גורמת למטופלים לרפיון בידיים וברגליים באופן לא רצוני בזמן שהם ישנים ובעוד שלא ניתן לרפאה, תרופות יכולות להקל על הסימפטומים.

3. עם פחות סיכוי לדלקת פרקים וכיבים

אבל זה לא חדשות רעות. על פי מחקר שפורסם בכתב העת "Laterality", ישנן ראיות חזקות לכך שלשמאליים יש שיעור נמוך יותר של דלקת פרקים וכיבים בקיבה.

4. יכולים להיות יותר אתלטים

כאשר אנשים שמאליים לומדים לשחק ספורט, היריבים שלהם כמעט תמיד ימניים. כאשר הם מתמודדים עם היריב השמאלי, אם כי, הם יכולים בקלות להשתלב. עבור ימניים, הסתגלות היא הרבה יותר קשה ומשאירה אותם בעמדת נחיתות תחרותית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר