מתקשים 'לעמוד על שלכם'? כך תעשו זאת באלגנטיות

לקחתם על עצמכם את הפרויקט במשרד שלדעתכם היה רעיון רע מלכתחילה, כי אתם מעדיפים להימנע מעימותים ובסופו של דבר, אתם סובלים. אז הנה 5 דרכים להיות יותר אסרטיביים (אימון אישי)

(צילום: shutterstock)

רציתם פסטה, אבל הסכמתם לאכול המבורגר ולקחתם על עצמכם את רוב העבודה על הפרויקט במשרד שלדעתכם היה רעיון רע מלכתחילה, כי אתם מעדיפים לקפוץ לאגם מים קר כקרח, מאשר להתמודד עם עימותים. אבל בסופו של דבר 'יבשתם' את עצמכם בלבד. אז הנה איך להיות אסרטיביים, מבלי להרגיש רע:

תנו לעצמכם זמן לחשוב על התשובה שאתם עומדים לתת

בין אם זה מגיע מהילדים שלכם, חמותכם או עמית לעבודה, אינכם חייבים לענות על שאלה קשה במקום. פשוט השיבו: "תן לי לחשוב על זה". זה יעניק לכם את כל הכוח בניהול המשא ומתן ויחזיר את השליטה לידיכם, שתמנע מכם להישאר עד מאוחר בעבודה ולחוות תסכולים מיותרים.

היו ישירים

גם אם אתם חושבים שכל שריר בפנים שלכם מבטא את איך שאתם מרגישים לגבי הסטייק שבדיוק רכשתם (הוא עשוי יותר מדי), אתם לא יכולים לסמוך על כל מי שבסביבתכם שיפענח את המחשבות הפנימיות שלכם. החזקת הרגשות שלכם אצורים בפנים יכולה לקלקל לכם ותשלמו 150 ש"ח עבור סטייק שאתם לא נהנים ממנו בכלל.

שאלו את השאלה הזאת, גם אם אתם חושבים שהיא טיפשית

בואו נהיה כנים: ברוב המקרים, אם אתה חושבים על זה, מישהו אחר חושב על זה גם. אם אתם קוברים את כל השאלות או התהיות שלכם, הן עלולות בסופו של דבר לרתוח על פני השטח ולצוף מעלה.

אם אתם לא מסכימים עם משהו, דברו והסבירו מדוע

"כשם שפרצופיהם שונים, כך דעותיהם שונות" וזה בסדר לחשוב אחרת מרוב האנשים בחדר. רק כדאי לגבות את הלך הרוח שלכם עם דברי היגיון, כדי שלא תראו כאילו אתם מטילים ספק בדעתכם שלכם. בנוסף, זה יסייע לאנשים לראות דברים מנקודת המבט שלכם.

תרגלו אסרטיביות במצבים קטנים

כאשר הספר שלכם שואל אתכם, "איך טמפרטורת המים?", הגיבו בכנות. או כאשר המלצרית שואלת איך האוכל שהזמנתם, אמרו את האמת. העמידות היומיומיות הקטנות האלו על זכויותיכם גורמות ל'גידול עמוד שדרה', למשל, בפני הבוס שלכם, לכל כך הרבה יותר קל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר