אאא

הרגשה עמוסה או תזזיתית עשויה להיות חלק מחיי היומיום של כולנו - בין אם אתם כל הזמן ממהרים ממקום למקום ובין אם אתם חשים כי הנכם מצויים במרדף אינסופי עקב רשימת המטלות הארוכה שלכם, קל לחשוב שאין לכם מספיק שעות ביממה. מסתבר, עם זאת, שכנראה יש לכם המון שעות והתחושה שאתם עסוקים עשויה להיות בראשכם בלבד.

מחקר שפורסם ב"כתב העת למחקר שיווקי", בתרגום חופשי, גילה כי קונפליקט רגשי גרם לאנשים לחוש כאילו הזמן שלהם הולך ומתכלה והם סבלו במיוחד מרגשות אשמה או פחד. או שהם הרגישו אשמים על כך שבילו זמן בביצוע משימה אחת במקום אחרת, או שהם חשו לחץ ופחד מפני אובדן ההכנסה שלהם.

כדי להמחיש את ההשפעה של הדבר, החוקרים ביקשו ממשתתפי המחקר לדמיין שהם השלימו מערכת משימות מסוימת. לאחר מכן, הם התבקשו לדמיין שהמשימות מתנגשות זו בזו - חופפות בזמן, או מתחרות האחת בשניה מסיבות רגשיות או כלכליות. המשתתפים חשו חרדה, לא משנה מה היה הקונפליקט שאתגר אותם - גם אם היה להם מספיק זמן פיזי לבצע את המשימות, הקושי הרגשי עדיין גרם להם להרגיש לחוצים.

אם הרגשת המלחמה הפנימית המתמדת הזו נשמעת לכם מוכרת, אל דאגה, ישנן דרכים להיחלץ מהלחץ, כך שתוכלו להתמודד עם חרדת מילוי המטלות שלכם, ללא חרדה.

האסטרטגיה הראשונה קלה ופשוטה - פשוט נשמו. סטודנטית מסטנפורד בשם מלאני ראד, גילתה במחקריה כי הטכניקה הזו היא היעילה ביותר לטיפול בסטרס שחווים אנשים עסוקים. כאשר החוקרים ביקשו מהמשתתפים לקחת נשימות עמוקות ואטיות, הם הרגישו נינוחים יותר. התמקדו בנשימה מנקה - דהיינו: לספור עד חמש כשאתם נושמים, לתת לסרעפת להתרחב ולספור עד שש כשאתם נושפים.

הטריק הפשוט הנוסף הוא לתעל מחדש תחושות של עצבנות וחרדות לרגשות חיוביים - כמו התרגשות. איך אתם יכולים לשנות את המחשבות שלכם? לדברי ג'ניפר אקר, אחת ממחברות המחקר, אמירת "אני נרגש!" תוך כדי סקירת רשימת המשימות, יכולה להפחית את רמות הלחץ ולעזור לכם להשתלט על לוח הזמנים שלכם. בהצלחה.