אאא

במקום לקנא בחבריכם הרזים ללא מאמץ ובמטען הגנטי המשובח בו התברכו, אולי כדאי שתבדקו את הרגלי החיים שלהם. על פי מחקר ממעבדת קורנל למזון ומותגים, אנשים רזים רבים (שאינם נצמדים לדיאטות קפדניות!) משתמשים בטקטיקות פחות מסורתיות שיכולות לעזור בשמירה על המשקל. 

החוקרים סקרו מבוגרים שהצליחו לשמור על משקל גוף בריא במהלך חייהם. לאחר מענה לשאלות על התזונה, הכושר והשגרה היומית שלהם, חולקו המשיבים לשתי קבוצות.

הקבוצה הראשונה כללה 112 מבוגרים, אשר עשו דיאטה לעתים רחוקות ונחשבו ל"רזים בראש". שמונים אחוז מחבריה היו נשים, עם גובה ממוצע של 165 סנטימטרים ומשקל ממוצע של 61 קילוגרמים. הקבוצה השניה פצחה בדיאטה בתדירות רבה הרבה יותר וחבריה חשבו באופן קבוע על מה שהכניסו לפיהם.

לאחר השוואת התוצאות של כל קבוצה, החוקרים גילו כי הטקטיקות לירידה במשקל בהן נקטו חברי הקבוצה הראשונה לא חפפו להמלצות המסורתיות והפופולריות הקשורות לירידה במשקל - אך עדיין עבדו. אסטרטגיות אלה כללו אכילת אוכל איכותי (65 אחוזים אכלו ירקות בארוחת הערב מדי יום ו-51 אחוז אכלו פירות וירקות בארוחת הבוקר), בישול בבית במקום אכילה במסעדות והקשבה לרמזים הפנימיים של הגוף.

בנוסף, הם לא הרגישו אשמים לאחר אכילת יתר והיתה להם גישה המבוססת על הנאה מאוכל.

"תוצאות אלה מעודדות מכיוון שהן גורסות שבמקום לשים מגבלות על התזונה של האדם ולהימנע ממאכלים אהובים, ניתן למנוע מוקדם יותר עליה במשקל, על ידי למידה להקשיב לתחושות בטן ושימת דגש על איכות במקום כמות המזון", אמרה אנה-לינה וורינן, החוקרת הראשית, בהצהרה לעיתונות.

רוצים לרדת במשקל בלי להתייסר בהיצמדות לדיאטה קפדנית? נסו ליישם את השינויים הקטנים הללו בשגרה היומיומית שלכם.