להבטיח את שלומו

בעקבות התקרית: ההאקר הרוסי יועבר להשגחה

ההאקר הרוסי, שנמצא בעין הסערה בעקבות מעצרה של נעמה יששכר ברוסיה, יועבר בהוראת השב"ס לאגף מושגח - עד שתתקבל ההחלטה האם להסגירו לארצות הברית (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הנערה הישראלית (צילום: באדיבות המשפחה)

לאחר הסערה שפרצה, בעקבות מעצרה של נעמה ישככר, התקיימה הערכת מצב של שירות בתי הסוהר יחד עם נציגי משרדי הממשלה השונים. בתום הישיבה הוחלט, כי עד שיוחלט מה לעשות איתו הוא ישהה באגף מושגח.

אלכסיי בורקוב, שנעצר בישראל בשנת 2016, בעקבות חשד למעורבותו בבחירות לנשיאות במדינה וכעת נמצא בעין הסערה בשל מעצרה של נעמה יששכר, שנידונה ביום שישי האחרון ל-7.5 שנות מאסר לאחר שנמצאו אצלה בתיק 9.5 גרם חלפני העליה למטוס ממוסקבה לנתב"ג.

כאמור, בישראל טוענים כי העונש החמור שהוטל על יששכר הוא בשל הרצון של מוסקבה לבצע חילופי אסירים בין ההאקר הרוסי המוחזק במעצר בישראל לבין יששכר.

כעת, משירות בתי הסוהר נמסר כי "שב״ס עומד בקשר עם משרדי הממשלה הרלוונטיים לגבי החזקתו של העצור בארץ עד לקבלת החלטה בעניינו".

כזכור, אמש (שני) הודיעו ברוסיה כי הם ישקלו לקבל את בקשתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ונשיא המדינה ראובן ריבלין. ולחון את הנערה נעמה יששכר שקיבלה עונש חסר תקדים של 7.5 שנים - בשל רצון "להעניש" את ישראל.

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, מסר כמה מסרים ובין היתר, התייחס לנושא של הנערה נעמה יששכר. בדבריו אמר, כי נשיא רוסיה קיבל את בקשתם של נשיא המדינה וראש הממשלה, וכי "אנו יודעים כי הפנייה נשלחה, לאחר שהיא תגיע אלינו בערוצים דיפלומטיים, היא תימסר לידי נשיא רוסיה".

פסקוב הותיר את הכתבים עם השאלה בנוגע לכך שפוטין דן עם נתניהו באפשרות להחליף את יששכר באזרח רוסי הכלוא בישראל. "אני אשאיר זאת ללא תגובה. זה קשור לתוכן של קשרים דו צדדי, שאנחנו לא מפרסמים בשונה ממדינות אחרות", סיים הדובר.

בית המשפט בעיר חימקי ברוסיה, גזר ביום שישי עונש חסר תקדים של 7.5 שנות מאסר על נעמה יששכר, שנתפסה עם 9.6 גרם של סמים בשדה התעופה כאשר עשתה את דרך לישראל בחזרה מהודו, לפני כחצי שנה.

בשגרירות רוסיה הכחישו את העובדה שהיא נעצרה בשל הרצון לחילופי שבויים ואמרו: וציינו כי ההליך בעניינה של יששכר הוא משפטי, ומשרד החוץ לא מתערב בתהליכים שכאלה ולשגרירות לא ידוע על שום הצעה על החלפה כלשהי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר