מחקרים אומרים שהבדידות טובה לנו; הנה כמה יתרונות

אנו אוהבים לסדר את הבית כשאנחנו נמצאים בו לבד, עם מוזיקה המתנגנת ברקע ולשיר איתה בקול. מסתבר, שהיתרונות של הבדידות הם רבים וטובים, אז אנחנו כנראה עושים משהו נכון (MEN)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מבחינתנו, זמן איכות לבד הוא מבורך, למשל: אנו אוהבים ללכת לכותל ולשפוך את הלב לפני יוצרנו. להבדיל, לאכול שווארמה בלאפה בתוספת מנת צ'יפס בסטקייה מרוחקת, מבלי שמישהו ישפוט אותנו, לסדר את הבית עם מוזיקה המתנגנת באוזניות שלנו ולשיר איתה בקול רם, שוב, מבלי שיחשבו שיצאנו מדעתנו.

מסתבר, שהיתרונות של הבדידות - כן, אפילו לאנשים שלא מסוגלים להיות רק עם עצמם ולו במשך דקה אחת – הם רבים וטובים. הנה כמה מהם:

1. תרופה לשחיקה

כאשר אנו נהנים מחברת עצמנו, משוחררים מחובות, אנחנו מצויים בשליטה מלאה על הזמן והמרחב שלנו. בדידות מכוונת מעניקה לנו הזדמנות נדירה להתמקד בצרכים וברצונות שלנו לעומת אלה של אחרים. הפסיכולוג תוי-ויי נגיין מייעץ: "נצלו את ההזדמנות לומר, 'זה הזמן בו אוכל לתת לעצמי משהו' ופשוט לאשר שברגע זה אתם הבחירה הראשונה שלכם".

חשוב לציין את כוחות הריפוי הקסומים של הבדידות. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי השתקת הטלפון. בעולם המיילים והודעות הוואטסאפ, להיות פשוט לבד ובעצמאות מלאה "יכול להיות נווה מדבר מהפטפטת והגירוי המתמיד של הקיום האורבני הדיגיטלי", אומר הסוציולוג וחוקר הבדידות, אריק קלייננברג.

2. שיפור הקשרים החברתיים

אף אחד לא יכול להיות זמין רגשית 24/7/365. לאחר שאנו טוענים את הסוללות שלנו בלבד, אנו מסוגלים יותר להתחבר עם אחרים, אומר נגיין ל"ניו יורק טיימס". "יש אפילו מחקרים שמראים כי חסימת מספיק זמן לבד היא מרכיב חשוב בחיים חברתיים המתפקדים היטב - שאם אנחנו רוצים להפיק את המרב מהזמן שאנחנו מבלים עם אנשים, עלינו לוודא שאנחנו מוציאים את המיטב ממנו כשאנו נמצאים הרחק מהם".

3. הצבת גבולות

הרימו את ידכם אם אתם מתחזקים קשרים בעלמא רק כדי להימנע מלהיות לבד. ברגע שתלמדו לאמץ את הבדידות, תוכלו להרפות מכל החברויות הרעילות או השטחיות ולפנות זמן רב יותר לטיפוחן של מערכות היחסים הבריאות והמספקות יותר.

4. הורות טובה יותר

מומחים מראים כי העברת הזמן בכוונה לבד, מגדילה את יכולתנו לאמפתיה. זוהי נקודה למחשבה עבור הורים שחשים נקיפות מצפון על כך שהם דואגים לטפח גם את ה"אני העצמי" שלהם ולא רק את של יורשי העצר.

"לצאת לטיול בטבע או לקרוא ספר מחכים, יכול להיות הטיפול העדיף במצבים מסוימים", אומרת ד"ר מרי קיי פלמינג, מומחית לגיל הרך ולהורות. "הורים צריכים זמן לעצמם ולהתרחק כדי לרענן, למקד מחדש ולחדש את היכולות העמוקות הדרושות כדי לטפח את צאצאיהם".

5. תהיו מעניינים

לא משנה מהו התחביב שלכם – לטפח את הגינה שלכם, לצאת לריצה - קשה יותר לעקוב אחר מקור הסיפוק שלכם אם מישהו אחר מעורב בתמונה. המיצים היצירתיים שלכם עשויים לזרום בצורה הטובה ביותר בוואקום חברתי.

על פי ה"בוסטון גלוב": "מחקר חדש מגלה כי משימות ותהליכי מחשבה מסוימים מתבצעים בצורה הטובה ביותר מבלי שאף אחד אחר נמצא מסביב, כי אפילו הטיפוסים החברתיים ביותר שמסתובבים בינינו, צריכים לקחת באופן קבוע פסק זמן לעצמם בלבד, אם אנחנו רוצים שיהיו לנו אישיויות מפותחות במלואן ולהיות מסוגלים להתרכז ולחשוב באופן יצירתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר