מחקר: שמירת סודות משפיעה לרעה על הגוף שלכם

קשה לשמור סודות בבטן ולעתים קרובות הם לא באמת נשארים מוסתרים. כולנו שונאים את הצורך להחביא משהו מהאנשים שאנו אוהבים ועל פי מחקר, אולי כדאי שנשחרר, כי העול הזה פוגע בנו (MEN)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בין אם זה סוד אישי שלכם, או סוד של חברים, סוד שאמור להינצר בלבכם לעד או רק לפרק זמן מוגבל של כמה דקות, שעות, חודשים, או שנים, דבר אחד בטוח, קשה מאד לשמור סודות בבטן ולעתים קרובות יותר מאשר לא, הם לא נשארים מוסתרים.

כולנו שונאים את הצורך להסתיר משהו מהאנשים שאנו אוהבים - בני זוג, קרובי משפחה, או חברים ועל פי מחקר שנערך בנידון, שמירת סוד יכולה להשפיע לרעה מאוד על הגוף והנפש כאחד.

חוקרים מאוניברסיטת קולומביה תשאלו 600 אנשים וגילו כי 96 אחוז מהם שומרים כיום על סוד. הגיוני. מבין 96 האחוזים, רובם שמרו על סוד מהבעל / האישה שלהם, זה/ו שהם חיים לצידם יום יום.

במחקר, שאלו המדענים את המשתתפים כמה סודות הם שמרו במהלך החודש האחרון וכמה פעמים הם חשבו עליהם.
הניתוח מצא שלשם הצורך להמשיך כל הזמן להיות בשליטה על המידע החסוי ולנקוט במניפולציות כדי שהוא לא יצא בטעות מהכלא - במקום פשוט לשחרר אותו לאוויר העולם - יש את ההשפעה הגדולה ביותר על גוף האדם. הוא יכול לגרום להרס, דהיינו: לחרדה ולתחושה של עייפות נפשית מוגברת.

על פי "סיינט", ארגון פסיכולוגי אמריקני, המחקר נערך בתקווה שנוכל ללמוד להתמודד טוב יותר עם סודות ולא להרגיש פחד מהחבאתם. לא, אין זה אומר שמהיום והלאה בכל פעם שיבקשו מכם לא להעביר הלאה פיסת אינפורמציה, תרוצו לספרה לכל השכונה, אלא אימוץ גישה של שחרור וידיעה כי השמיים לא יפלו אם תשתפו את מכריכם בבעיות איתן אתם מתמודדים בחיים, כי דאגה בלב איש, ישיחנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר