מטריד: מחקר גילה שהרבה אנשים לא מכבסים בגדי ספורט

אתם מתמידים ומבצעים פעילות גופנית 3 פעמים בשבוע. הכל טוב ויפה וכל הכבוד, אך אם כבר אתם עושים זאת, היזהרו לא לרכוש הרגלים בעייתיים חדשים תוך כדי, כמו אי שמירה על היגיינה מספקת (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

קבלתם החלטה להרשם לחדר כושר. אתם מתמידים ופוקדים אותו 3 פעמים בשבוע. הכל טוב ויפה וכל הכבוד, אך אם כבר אתם עושים זאת, היזהרו לא לרכוש הרגלים בעייתיים חדשים תוך כדי.

מחקר שנערך על ידי "Tap Warehouse" - חנות לציוד "עשה זאת בעצמך" באנגליה, גילה כי יש אנשים שלא מתקלחים באופן מיידי לאחר אימון ורבים אף פעם לא מכבסים את בגדי הכושר שלהם. לעולם לא.

על פי הנתונים הסטטיסטיים, 22 אחוז מהאנשים מחכים יותר משעה עד שנכנסים לאמבטיה לאחר ביצוע פעילות ספורטיבית - מה שמגביר את הסיכון לזיהומים פטריתיים.

ד"ר אסיף מנאף אומר: "אנשים צריכים לשאוף להתקלח תוך שעה, אחרת זיהומים בקטריאליים ופטריתיים יכולים להתפשט בתנאים לחים, כמו למשל על בגדים לחים מזיעה ובין אצבעות הרגליים - כמו שקורה לעתים קרובות בכפות רגליים של ספורטאים".

נתון אחר מצא כי 44 אחוז מהאנשים לובשים את בגדי הכושר שלהם יותר מפעם אחת ואילו 10 אחוזים מעולם לא שטפו את בגדי הספורט שלהם - אפילו לא פעם אחת.

ד"ר אביגיל שורט מסכמת: "בגדי התעמלות מכילים הרבה חיידקים בגלל זיעה" ו"נגיעה במכשירי כושר, ניגוב ידיים מיוזעות בחולצת הטריקו שלכם או שיתוף משקולות, יכולים להעביר חיידקים". אז עדיף לכם לכבס את בגדי הכושר שלכם לאחר כל אימון ופשוט לשמור על היגיינה נאותה כדי שלא יצא שכרכם בהפסדכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר