מדענים מצאו את הסיבה לאסתמה - ואולי גם את התרופה

מדענים בריטיים אומרים שמצאו את הגורם לאסתמה. הגילוי יכול להוביל לטיפול חדש במחלה במהלך השנה הבאה ממש וזוהי בשורה משמחת לכל האסתמטיים ברחבי העולם (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

זרקו את המשאף שלכם - יתכן שלא תצטרכו אותו יותר. מדענים מאוניברסיטת קרדיף בווילס, בריטניה, אומרים שמצאו את גורם השורש לאסתמה. הגילוי יכול להוביל לטיפול חדש במחלה במהלך השנה הבאה.

באמצעות שימוש ברקמות מדרכי הנשימה של עכברים ובני אדם, אסתמטיים ולא אסתמטיים, הצוות הצליח להוכיח כי הקולטן לסידן (CaSR) הוא הגורם למצב. בחולי אסטמה ה-CaSR פעיל מדי וגורם לדרכי הנשימה להיות דלקתיות וצרות. כאשר זה קורה, מופיעים התסמינים הסופיים של אסתמה: שיעול, חרחורים, תחושת חנק ואובדן נשימה.

לאחר שחשפו את התאים שמעוררים את הבעיה, החוקרים גם הבינו שקיימות כבר תרופות שיכולות להשבית את התאים הללו ולעצור את כל התסמינים. קלציליטים, בתרגום חופשי, הם מתנגדים לקולטן לסידן המשמשים לטיפול בדילול עצמות, יכולים להיות התשובה לתפילות האסתמטיים בכל רחבי העולם.

פרופסור דניאלה ריקארדי, החוקרת הראשית, אמרה: "אם אנו יכולים להוכיח כי קלציליטים הם בטוחים כאשר ניתנים ישירות לריאה בקרב בני אדם, אז בעוד שנה נוכל להיות במצב לטפל בחולים ולמנוע מלכתחילה את האסתמה", אמרה.

אסתמה פוגעת בכ-25 מיליון אנשים בארה"ב וב-8 מאות אלף איש בישראל. 5% מהסובלים מאסתמה אינם מגיבים לטיפולים הנוכחיים במחלת ריאות כרונית. אם המשך המחקר הזה יתגלה כמוצלח, זו יכולה להיות בשורה מעולה לסובלים מאסתמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר