מסתבר שאוכל מנחם עשוי לא להיות כל כך מנחם

היה לכם יום גרוע וכל מה שאתם רוצים זה קערה של פסטה מוקרמת - שתגרום לכם להרגיש טוב יותר. ובכן, מחקר חדש עשוי לשנות את תפיסותיכם לאורך זמן לגבי השפעת האוכל המנחם על מצב הרוח (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כולנו היינו שם: היה לכם יום לא מוצלח בעבודה, רבתם עם בן הזוג, או שאתם פשוט מרגישים באופן כללי מדוכדכים ונדמה לכם כי הדבר היחיד שינחם את אתכם הוא קערה גדולה של פסטה מוקרמת - משהו שיגרום לכם להרגיש טוב יותר. זה יכול להיות כאמור, ספגטי, או פיצה, או גלידה - כל "אוכל מנחם" שתבחרו. אתם יודעים בוודאות שפינוק מסוג זה יגרום לכם להרגיש טוב יותר.

ובכן, מחקר שפורסם בכת העת "פסיכולוגיה של בריאות", בתרגום חופשי, עשוי לשנות את התפיסות שלנו לאורך זמן, לגבי השפעת המזון המנחם על מצב הרוח שלנו.

טרייסי מאן, פרופסורית לפסיכולוגיה באוניברסיטת מינסוטה וכמה מעמיתיה, ערכו מבחן. הם גרמו ל-100 סטודנטים במכללה לחוות מצב רוח רע (בכך שאילצו את המשתתפים לצפות בקטעי וידאו עצובים שוב ושוב) ואז, למחצית מהם הוצעו המאכלים המנחמים החביבים עליהם ואילו למחצית השניה הוצעו מזונות שלא נחשבו כ"מזון מנחם".

במחקר שני שנערך בנסיבות דומות מאד, קיבלה הקבוצה הראשונה "אוכל מנחם" בשנית, בעוד שהקבוצה השניה לא קיבלה מאום. באופן מזעזע, לא נמצא למעשה שום הבדל בין הקבוצות. לאחר שהתלמידים סיימו לאכול (או שלא), החוקרים העריכו מחדש את מצב הרוח שלהם וגילו שכולם שמחים יותר. אז עם או בלי עזרי מזון, הם חלצו את עצמם מהעגמומיות שלהם.

עם זאת, יתכן שהתוצאות הללו אינן מוחלטות. ראשית, מחקר זה בחן רק מצב רוח רע שנגרם כתוצאה מצפיה בסרטים עצובים ולא מצב רוח שנוצר על ידי נסיבות בחיי המשתתפים ואולי המזון עצמו כלל לא חשוב, אלא הסביבה שבה אנו אוכלים - האווירה בבית הקפה הפינתי החביב עליכם בהחלט יכולה להשפיע גם על הרגשות שלכם. כך שללא מחקר נוסף העוסק ב"הקשרים בחיים האמיתיים", קשה לומר בוודאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר