מחקר: הפסקות בדיאטה מביאות לירידה מהירה במשקל

אלה כנראה החדשות הטובות ביותר שקראתם היום: נכשלתם וחרגתם מהתפריט המוקפד שאליו אתם צמודים כבר כמה חודשים? לא נורא. לקיחת פסק זמן מפעם לפעם בדיאטה, מביאה לתוצאות מואצות (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לדבוק בדיאטה זה לא קל וכשאתם עושים זאת במשך שנים ארוכות, זה אפילו נהיה קשה יותר ויותר. אולם מחקר חדש מראה כי נטילת פסק זמן מספירת קלוריות יכולה למעשה להיות בעלת אפקט חיובי.

בית הספר למדעי הבריאות של אוניברסיטת טסמניה, ערך מחקר בו קבוצה אחת של משתתפים נצמדה לכללי דיאטה מחמירים במשך 16 שבועות ברציפות והשניה עשתה זאת לסירוגין - שבועיים כן, שבועיים לא. התוצאות הראו כי האנשים שלקחו ברייק דו שבועי השילו משקל במהירות גבוהה יותר ולמעשה, הורידו בממוצע כ-7 ק"ג יותר מהמשתתפים שהמשיכו בדיאטה נון סטופ.

פרופסור נואלה ביירן, ראש בית הספר למדעי הבריאות באוניברסיטת טסמניה, הובילה את המחקר ואמרה: "קשה להשיג ירידה במשקל במהלך דיאטות ארוכות בגלל דבר המכונה 'תרמוגנזה אדפטיבית', שבו חילוף החומרים פוחת 'במידה רבה יותר מהצפוי' בגלל "צריכת אנרגיה" מופחתת". התופעה הזו מכונה גם "תגובת רעב" - גופכם שומר את הקילוגרמים העודפים למשך זמן רב יותר, כמנגנון הישרדות.

ביירן אמרה שהמרווחים של שבועיים שנלקחו במהלך המחקר, "עשויים להיות קריטיים", לדיאטה מהזן שנערך במסגרת המחקר. דהיינו: הפסקות שנמשכו לאורך יותר או פחות משבועיים לא בהכרח יביאו לירידה מהירה יותר במשקל.

בספרה של ליי פילה, "מצב רעב: הסבר ואיפוס בעיות מטבוליות שיכולות להגיע בעקבות דיאטה", היא מדברת על הפסקות דיאטה קצרות כמו "צ'יט דיי", או סיום מוחלט לשמירה שלכם. "באופן כללי," היא כותבת באתר שלה, "אתם צריכים לשבור 5-7 ימים לכל 3 שבועות של דיאטה".

במציאות, אתם צריכים להקשיב לגופכם ולעשות את מה שאתם מרגישים בנוח לעשות, במהלך מסע הדיאטה שלכם. כפי שטוענת ד"ר ג'קלין לונדון, המפתח הכולל לירידה במשקל הוא "לתרגל אכילה מודעת ואינטואיטיבית", הכוללת "ארוחות וחטיפים קבועים". היא גם אומרת כי שילוב מאכלים צמחיים כמו ירקות, פירות, אגוזים, זרעים וקטניות, "יעזור לכם לבצע שינויים קטנים שיובילו להרגלים טובים יותר לטווח הארוך".

אבל כשזה נוגע לתוצאות המחקר, היא מודה ש"כולנו נוכל לקחת חופשה מהמילה בעלת ארבע האותיות, 'דיאטה'". אחרי הכל, אף אחד לא מושלם - כך שאף דיאטה לא צריכה להיות כזו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר