משאירים את החימום דולק בלילה? אתם פוגעים בבריאות שלכם

מחקר גילה שכמעט חצי מהאנשים שישנים עם חימום דולק במשך כל הלילה, מדווחים על תחושת חולי למחרת ו-37 אחוזים מדווחים על תסמינים ככאבי ראש, יובש בפה והתייבשות. אז מה הפתרון? (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מזג האוויר קר במיוחד לאחרונה, יותר מהרגיל - ובאופן אינסטינקטיבי, כולנו פונים לחימום שיעזור לנו לעבור את החורף הקשוח הזה בשלום, עם מינימום נזקים לבריאות שלנו. עם זאת, מסתבר שהשארת החימום פועל במשך הלילה עשויה דווקא להזיק לה.

מחקר גילה שכמעט מחצית מהאנשים שישנים עם חימום דולק במשך כל הלילה, מדווחים על תחושת חולי למחרת. סקר שבדק את הנושא מצא כי 46 אחוזים מהאנשים שלנו עם חימום, מכל סוג שהוא, חשו רע בבוקר, כאשר 37 אחוזים דיווחו על תסמינים ככאבי ראש, יובש בפה והתייבשות. בנוסף, אחד מכל חמישה אנשים אמר גם שהוא מתעורר באמצע הלילה כשהוא מזיע כהוגן.

פרופסור ג'ייסון אליס אומר: "גופנו עושה עבודה רבה במהלך השינה. כחלק מתהליך זה, חומו משתנה במהלך הלילה ואנחנו נוטים להתקרר לקראת השינה ואז להתחמם באופן טבעי לקראת הבוקר. ככאלה, אנו אולי הולכים לישון בתחושה חמה ונעימה לצד הרדיאטור, אך כפי שמראה המחקר, נתעורר בוערים מחום ונחוש לא במיטבנו. המפתח הוא להרגיש בנוח כשנכנסים למיטה ולהרגיש בנוח לאורך כל הלילה".

"ככל שנעים לכם יותר", הוא מסביר, "כך פוחתת הסבירות שתתעוררו במהלך הלילה או מוקדם מדי בבוקר".

אוקיי, אבל מצד שני, מה עם דלקת ריאות והרגליים הקפואות שלנו? פשוט מאד. פותחים חלון ונותנים לרוח הקרה לנשוב פנימה. זה הכל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר