אאא

איך אתם אוהבים את החומוס שלכם? עם קמצוץ סחוג מעל? פיסות שום קלוי? נגיעות של פסטו? בכל מקרה, חומוס הוא פשוט טעים. המתכון לממרח חומוס בסיסי הוא די פשוט: חומוס טחון, כמה גרגירים שלמים, מעט טחינה, לימון ומלח ופלפל לתוספת טעם. הוא ערב לחיך ומהנה - במיוחד עם פיתות - אבל האם חומוס, המוכר כג'אנק פוד, הוא כה גרוע לגוף? מתברר שבכלל לא.

האם החומוס טוב לבריאות?

"חומוס הוא מצוין לגוף", אומרת התזונאית ליסה יאנג, שאוהבת את ממרח החומוס מכיוון שהוא עמוס בחלבון וסיבים תזונתיים ואין בו הרבה מלח או סוכר - אפילו כשאתם עצלים מכדי להכין אותו בעצמכם בבית ומצטיידים במקום זאת באחד תעשייתי, במכולת השכונתית. חומוס הוא גם דרך נהדרת לצרוך ירקות נוספים על ידי חיתוך מקלות גזר, פרחי ברוקולי, פרוסות פלפל או מלפפון וטבילתם בחומוס עצמו.

הסיבים בחומוס טובים למעיים ויסייעו לכם לשמור על פעילות סדירה. בנוסף, השום שנוסף לו הוא מוצר פרהביוטי ידוע שבהחלט לא מזיק.

אבל האם חומוס אינו משמין?

נכון שלחומוס יש מעט שומן (חמישה גרם לשתי כפות), אבל כמו שאבוקדו וסלמון עשירים בשומנים בריאים שגופנו זקוק להם, כך גם חומוס. יש גם רק גרם אחד של שומן רווי בממרח חומוס, כך שאתם לא צריכים למנוע מעצמכם להתענג עליו מפעם לפעם. חומוס הוא דל קלוריות יחסית, עם כ-70 קלוריות למנה. אך, אם אתם מקפידים על התזונה שלכם, עדיף שתתנגדו לדחף לאכול את כל הקופסא. אבל מי אנחנו שנעצור אתכם?