סוכר גבישי הוא הטאץ' הסופי שהמאפים שלכם צריכים

האפייה של כל אחד מאיתנו יכולה להשתפר עם סוכר גבישי. מחפשים קיצור דרך להעניק לקינוחים שלכם ווייב מקצועי? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על המוצר המדהים הזה + טיפים להכנתו בבית (אוכל)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אם אי פעם טעמתם וופל בלגי אותנטי, אתם כנראה מכירים את הקסם שיש לסוכר גבישי. זהו הרכיב שהופך את הוופלים ליותר אווריריים עם "כיסי מתיקות" פריכים. אבל זה לא הבונוס היחיד שיש לשימוש בסוכר גבישי. לאמיתו של דבר, האפייה של כל אחד מאיתנו יכולה להשתפר עם המוצר הזה. אם אתם מחפשים קיצור דרך להעניק לקינוחים שלכם ווייב מקצועי, המשיכו לקרוא הלאה. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על סוכר גבישי + טיפים להכנתו בבית.

מה זה בעצם סוכר גבישי?

סוכר גבישי, שנקרא באנגלית "pearl sugar" - סוכר פנינים, על שם מראהו ומזכיר מעט פתיתי שלג, נוצר על ידי דחיסת גבישי סוכר זעירים יחדיו כדי ליצור חתיכות מגובשות וגדולות יותר. הוא גס, קשה ולבן. בגלל גודלו, הסוכר הגבישי אינו מתמוסס במלואו לתוך דברי מאפה, אלא מתקרמל במקום זאת. הוא משמש לעתים קרובות כציפוי יפה ללחמניות קינמון, לחמים ומאפים.

הוא להיט באירופה, במיוחד בשבדיה, פינלנד, צרפת, גרמניה ובלגיה. סוכר גבישי בלגי, מסוג גדול יותר, שיכול לסבול טמפרטורות גבוהות יותר, משמש בעיקר בבלילה של וופלים בלגיים אותנטיים, כאמור. המרכיב היוקרתי הזה הופך את הוופלים לרכים ו"כריותיים" ובנוסף הוא מעניק להם פרצי קרמל פריכים. הוא שונה מסוכר גבישי שבדי, שהוא קטן יותר ומשמש בעיקר לציפוי או קישוט. אתם יכולים להזמין אחד באינטרנט או למצוא אותו בחנויות מתמחות.

כיצד להכין סוכר גבישי בבית

אין לכם אחד במזווה אבל אתם רוצים לתת לעוגיות שלכם אפקט מיוחד? אין בעיה. השתמשו באחת מהשיטות הללו כדי לקחת את הקינוח שלכם לשלב הבא. (חשוב לציין שבעוד שסוכר גבישי תוצרת בית יעבוד כקישוט חזותי ופריך, הוא לא יצור את כיסי המתיקות ההופכים את הוופלים הבלגיים למפורסמים.)

שיטה ראשונה: קחו חופן קוביות סוכר ואטמו אותן בשקית ניילון. רסקו אותן עם פטיש, מערוך או חפץ קשה אחר עד שהן יתפרקו לגודל האידאלי. חתיכות גדולות יותר עדיפות לשימוש בבלילה, בעוד חתיכות קטנות עובדות הכי טוב כציפוי.

שיטה שניה: הוסיפו לסיר על הכיריים 3/4 כוס סוכר וכף מים. הנמיכו את האש ככל האפשר וערבבו עד שנוצרים גושי סוכר קטנים. הוסיפו עוד מעט מים אם אינכם רואים התגבשות. ערבבו במשך 30 דקות או עד שהגושים קשים מספיק כדי לזוז מבלי להתפורר. תנו להם להתקרר עד שהם יציבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר