לא מצליחים להירדם לאחרונה? נוירולוג ממליץ מה לעשות

בעיות שינה הפכו לחלק מהחיים שלנו בשבועות האחרונים, כנראה בעקבות הלחץ שאנו חווים והרגלי האכילה הבעייתיים שלנו. תהא הסיבה אשר תהא, אנו צריכים פתרון ולכן פנינו למומחה שיתן לנו אותו (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אנשים רבים מתמודדים עם חלומות מוזרים, שתוקפים אותם בלילות מאז שהחלה סערת הנגיף ואילו אחרים חולמים ומפנטזים על שינה עמוקה כזו, שחולמים במהלכה חלומות משונים. אז מה עושים כשלא מצליחים לעצום עיניים בלילה?

השהייה בתוך הבית ברוב שעות היום גורמת לנו לחוסר שקט פנימי, פלוס הרגלי אכילה מפוקפקים (3 ארוחות ביום הפכו ל-7, אבל מי סופר?). אלו משפיעים באופן טבעי על היכולת שלנו להשיג שמונה שעות שינה רצופות - אבל יש דברים שניתן לעשות בנידון.

הנוירולוג והפסיכולוג, מאט ווקר, מומחה בעל שם עולמי בנושא שינה, משתף את עצות המפתח שלו להירדמות מהירה:
כלל מספר אחד, הוא אומר, הוא לקום מהמיטה אם אתם לא מצליחים לשקוע בשינה עמוקה.

"לא הייתם יושבים ליד שולחן ערוך ומחכים שתהיו רעבים, אז למה לשכב במיטה ולחכות שתהיו ישנוניים?" הוא אמר בפודקאסט שבו השתתף לאחרונה. במקום זאת, הוא מציע לקרוא ספר או להאזין לפודקאסט.

מקלחת או אמבטיה חמה יכולות גם לעזור, מוסיף ווקר. טמפרטורת הליבה שלכם תרד לאחר מכן - מה שיגרום לגופכם להיחלש ויש סיכוי גבוה יותר שתירדמו.

לבסוף, אל תחטאו בשתיית אלכוהול. "התנגדו לדחף לשתות", אמר. אלכוהול יכול לגרום לשינה לא רציפה לאורך כל הלילה שרק תעייף אתכם יותר. הוא משפיע גם על שינת REM, סוג השינה העמוק ביותר ומשאיר אתכם תשושים וכעוסים למחרת בבוקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר