צירוף מקרים? לא בטוח

סקר קובע: במדינה המאושרת בעולם גם ישנים הכי הרבה

חסך בשינה - בין אם נגרם כתוצאה מלחץ, אי נוחות גופנית או הפרעות חיצוניות, עלול להוריד את מצב הרוח. אז זו לא הפתעה שהמדינות הכי מאושרות הן גם אלה שנוטות לצבור הכי הרבה שעות שינה (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

כמות השעות שאתם ישנים בלילה יכולה להשפיע על בריאותכם הרגשית והנפשית, כמו גם על בריאותכם הגופנית. חסך בשינה - בין אם נגרם כתוצאה מחרדה מקצועית, אי נוחות גופנית, לחץ חברתי או שיבושים חושיים חיצוניים - עלול לחבל הן במצב הרוח והן ביכולתכם לשלוט על תנודות בו.

אז האם זו הפתעה גדולה שהמדינות המאושרות בעולם הן גם אלה שנוטות לצבור הכי הרבה שעות שינה? כדי לקבוע כיצד הרגלי שינה בינלאומיים עולים בקנה אחד עם רמות אושר בינלאומיות, אפליקציית השינה "SleepScore Labs" החליטה להשוות את זמן השינה הממוצע של מספר מדינות לציון מדד האושר העולמי שלהן, כפי שהוגדר על ידי דו"ח האושר העולמי לשנת 2019.

מעבדות "SleepScore" ניתחו את נתוני השינה ב-1,234,462 לילות, של למעלה מ-72,000 משתמשים ב-26 מדינות ומצאו כי אכן, העם שנח הכי הרבה הוא גם במקרה המאושר ביותר מבחינת שביעות הרצון וההשקפה הכללית לגבי החיים.

לפינלנד, עם ציון האושר הגבוה ביותר מבין 26 המדינות שנותחו (7.8 מתוך 10), יש גם את זמן השינה הלילי הממוצע הגבוה ביותר: 7 שעות ו-5 דקות. הנה קטע ממאמר שפורסם לאחרונה באתר האושר העולמי לגבי הסיבות שבגינן פינלנד ושכנותיה הנורווגיות הן במקום גבוה בקביעות בדירוג האושר העולמי:

"מה צריך כדי להיות מאושר? נראה כי המדינות הנורדיות הבינו הכל. פינלנד ודנמרק עמדו בעקביות בדו"ח האושר העולמי בכל ששת התחומים של שביעות רצון מהחיים: הכנסה, תוחלת חיים בריאה, תמיכה חברתית, חופש, אמון ונדיבות".

ביפן, המדינה עם ציון האושר הנמוך ביותר (5.9 מתוך 10), התושבים ישנים רק 6 שעות ו-23 דקות בממוצע בלילה. ההבדל בין זה ל-7 שעות ו-5 דקות של אזרחי המדינות הסקנדינביות עשוי לא להיראות דרסטי במיוחד; עם זאת, הפחתה של כמה דקות שינה מכמות השעות המומלצת בלילה של 7 עד 9 שעות, יכולה להיות הן באופן מיידי והן באופן הדרגתי, מה שישפיע על הבריאות הגופנית והנפשית / רגשית.

פרק אחד בדו"ח האושר העולמי מקשר באופן ישיר את השימוש בסמארטפון ואת זמן המסך לשינה גרועה ולמספר גורמי סיכון בריאותיים. פרק אחר עוסק בקורלציה הבלתי ניתנת להכחשה בין שימוש במסך / אינטרנט ואומללות. יש בו תרשים שמציג את הירידה הברורה והדרסטית בשינה, האינטראקציה החברתית האישית והאושר בקרב בני נוער, בצירוף השיפוע בשעות הבילוי באינטרנט.

אם כן, יש סיבה מובהקת שבגינה מומחי שינה מעודדים אנשים לנתק את הטלפון לפני השינה. יש מדע שחיזק את הטענה כי השימוש בטלפון וזמן המסך הכללי משפיעים על השינה - דבר שיש לו אפקט על הנפש והגוף בדרכים ברורות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר