בשורה טובה: כך שיער אפור יכול לשוב לצבעו המקורי

ישנן סיבות מגוונות שגורמות לשיער להאפיר, אך כעת חוקרים מאוניברסיטת קולומביה מפרסמים כי שיער שהאפיר כתוצאה מלחץ יכול לשוב לצבעו המקורי כשהלחץ פוחת ונרגע (בריאות)

השיער האפיר? חכו עם הדמעות (צילום: shutterstock)

הביטוי "שערותיו הלבינו מרוב צער" קיבל בשנים האחרונות חיזוקים מדעיים רבים בדמות מחקרים שהוכיחו כיצד מתרחש התהליך הזה והגיעו למסקנה כי בזמן לחץ וסטרס, נוצר במערכת העצבים הסימפתטית חומר כימי בשם נוראפינפרין ומבלבל את תאי הגזע שמייצרים את המלנין שמעניק את הצבע לכל שערה חדשה שצומחת. אותו בלבול גורם לתאי הגזע לייצר כמות כפולה של פיגמנט עד שמאגר הפיגמנט שלהם נגמר - ושיער שצומח ללא פיגמנט, הוא למעשה השיער האפור.

כעת, מחקר חדש מאוניברסיטת קולומביה הצליח להוכיח באופן סופי כי השיער עשוי להלבין כשאנחנו לחוצים ובנוסף, במקרים של לחץ יוצא דופן, החוקרים גילו כי הגוף מפיק הורמונים בעלי השפעה רבה על התהליכים המטבוליים בגוף ובין השאר גם אחראים להיווצרות חלבונים שגורמים לשיער לשנות צבע לאפור. בעקבות הגילוי, החוקרים שיערו כי עצירת הפקת ההורמונים באמצעות הפחתת הלחץ תוביל לחזרת השיער לצבעו המקורי.

במסגרת המחקר, בחנו החוקרים את כמות המלנין והחלבונים בכ-400 שיערות מ-14 אנשים שונים. בתחילה, ציפו החוקרים למצוא נוכחות גבוהה של מלנין וחלבונים בקצה השיערה כיוון שהניחו כי שיער מאפיר משורש השערה, אולם החוקרים הופתעו לגלות שחלק מהשיערות אפורות בקצה אך שחורות בשורש. במילים אחרות, השערה צמחה כאפורה ואז הצליחה לשוב לצבעה המקורי.

החוקרים השוו בין הזמן בו הפכו השיערות לאפורות לבין החוויות שעברו על כל נבדק במחקר ומצאו כי ישנה התאמה מושלמת בין הרגע בו הפכה השיער לאפורה לתחושות של לחץ גבוה שחווה האדם וחזרה לצבעה המקורי כשהאדם נרגע.

לדברי החוקרים, תוצאות המחקר תומכות בתפיסתם שהזדקנות אינה תהליך בלתי הפיך ויתכן שאפשר לעצור אותו, באופן חלקי לפחות, ואפילו להפוך אותו. כלומר, יש סיכוי שבקרוב חברות התרופות יתחילו לשווק תרופה שמחזירה לשיער אפור את צבעו ואף מונעת את האפרתו.

למרות הבשורות המשמחות, חשוב לציין כי החזרה לצבע המקורי יכולה לקרות רק עם שיערות שהפכו אפורות לאחרונה. בנוסף, מסקנות המחקר אינן תקפות למי ששיערם האפיר מסיבות שאינן לחץ וסטרס - כמו גנטיקה ונזקי עישון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר