דיאטת 16:8: האם התוצאה שווה את ההשקעה?

למרות הסגר, "אחרי החגים" הגיע וזו העת לשוב לתזונה מאוזנת ולהשיל את הקילוגרמים העודפים שנצמדו אלינו בחודש האחרון. מחפשים קיצורי דרך? הכירו את דיאטת 8:16 המסקרנת (בריאות)

(צילום: shutterstock)

דיאטות הדוגלות בצום לסירוגין, שמאפשרות צריכת מזון רק בזמנים מסוימים, הפכו לפופולריות בשנים האחרונות בקרב אנשים המעוניינים לרדת במשקל, אך מבלי לוותר על הרגלי האכילה השגרתיים שלהם.

הידועה ביותר מבין שיטות אלה היא דיאטת 2:5, הכוללת אכילה ללא הגבלה של כל סוג מזון, במשך חמישה ימים בשבוע, אך ביצוע צום מוחלט ביומיים הבאים ושתיית מים בלבד.

בתגובה לתפיסה הזו נולדה דיאטת 8:16. שלא כמו 2:5, היא איננה מתייחסת לימי השבוע, אלא לשעות היום. דהיינו: לאכול במשך 8 שעות ולצום במשך 16. זה נראה קיצוני, אבל הרבה משעות הצום מתרחשות בלילה בזמן שהאדם ישן.

על פי כמה מומחים שמדברים על דיאטת 8:16 ברשתות החברתיות, מומלץ להתחיל לצרוך מזון מ-10 בבוקר עד 6 בערב ולהפחית את צריכת הפחמימות בשעות הקרובות לשעה 6 בערב. בשעות הצום המאוחרות יותר שיעברו בין שש אחר הצהריים לעשר בבוקר, האדם רשאי לצרוך רק מים או שתייה ללא תוכן קלורי.

שיטה זו זכתה להכרה כאשר מומחה הכושר, מרטין ברקהאן, החל להסביר את יתרונות היישום שלה. על פי ברקהאן, הרגע בו יוחלט לצום במהלך היום לא ישפיע על תוצאות הדיאטה וניתן לשנותו בהתאם לדרישות ולסגנון החיים שכל אדם דורש. כלומר, תוכלו להחליט לצרוך מזון רק משבע בבוקר עד שלוש אחר הצהריים, או בדרך אחרת לדלג על ארוחת הבוקר ולהתחיל לאכול מ-12 בצהריים ועד שמונה בערב.

חלק מיתרונות הדיאטה

קבוצת אקדמאים מאוניברסיטת אילינוי, אוניברסיטת אינדיאנה ומכון סאלק למחקרים ביולוגיים נפגשו כדי לראות את ההשפעה של דיאטת 8:16, אותו ביצעו 23 חולים כבדי משקל במהלך ארבעה שבועות.

התוצאות, שפורסמו בכתב העת המדעי "Nutrition and Healthing Aging", הראו כי אנשים שנצמדו לעקרונות הדיאטה הזו הצליחו לרדת בממוצע שלושה קילו תוך 12 שבועות. כמו כן, הייתה להם ירידה של 341 קלוריות בצריכת הקלוריות הממוצעת.

בנוסף, יוחסו לה יתרונות בריאותיים נוספים כגון הפחתה במחלות לב ובמחלות הקשורות להזדקנות, ירידה בסיכון לסרטן, אורך חיים מוגבר ושיפור קוגניטיבי.

ומה לגבי הסיכונים?

על פי המחקר שצוטט לעיל, בין הסיכונים לביצוע דיאטת 8:16 הייתה עלייה באי הנוחות הגופנית של חלק מהחולים, כאבי ראש, סחרחורת וקשיים לשמור על ריכוז.

לטענת התזונאית הבריטית קרי טורנס, יש להניח כי הצלחה של דיאטות הכוללות צום לסירוגין נעוצה בסוג המוצרים הנצרכים. טורנס ממליצה לכלול צריכה של שומנים חיוניים ובריאים כמו דגים, אגוזים וזרעים, מקורות רזים של חלבון, דגנים מלאים וירקות רבים, על מנת לספק לגוף את כל הסיבים, הויטמינים והמינרלים הדרושים לו.

אך אם, לעומת זאת, הדיאטה מתבצעת על ידי זלילת פחמימות, שומנים לא בריאים, סוכרים ומוצרים מעובדים, התוצאות לא יהיו נראות לעין ולהיפך, עלול להיווצר סיכון לסבול מפירוק רקמת שריר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר