מחקרים: שנ"צ תורמת ליעילות העובדים במשרד

אם עד היום חשבתם שנמנום באמצע היום זו פעולה פריבילגית ששמורה למבוגרים בלבד, חשבו שנית: מחקרים מוכיחים ששנ"צ בעבודה יכולה לחסוך למנהלים הרבה כסף (בריאות)

(צילום: Polina Zimmerman from Pexels)

לפי מגזין LiveScience, מחקרים חדשים מצאו כי שנת צהריים משפרת את היכולות המנטליות, תורמת ליצירתיות וזיכרון טוב יותר ומסייעת להרזיה.

בארצות הברית גילו את חשיבות מנוחת הצהריים של העובדים ובמשרדים רבים ניתן למצוא חללי שינה מסודרים. המנוחה הקצרה תורמת לרענון העובדים ומשפרת את היכולות היצרניות שלהם. אם אין לכם (עדיין) חדר ייעודי לשינה במשרד, כדאי למצוא חדר ישיבות ריק בו תוכלו לנמנם ואם גם זה לא קיים, הספסל האחורי ברכב שלכם יעשה את העבודה לא פחות טוב.

מחקר שהתפרסם לאחרונה בכתב עת לרפואה תעסוקתית ונערך בארה"ב, מצא כי עובדים עייפים עולים למעסיקים ‭136.4‬ מיליארד דולר יותר בשנה, מה שאפשר היה לחסוך עם מנוחת צהריים יומית קצרה.

כמה זמן אני צריך לישון בשנ"צ כדי להרוויח את היתרונות שבה?
אם שנת צהריים מגבירה אצלכם את תחושת העייפות, סימן שנמנמתם יותר מדי. תחושת הטשטוש שאופפת אתכם אכן אמיתית ואפילו יש לה שם רשמי: אינרציית שינה.

מומחי שינה קובעים כי זמן הנמנום לא צריך להימשך יותר מ-30 דקות. "תנומה של למעלה מ-30 דקות, הופכת כבר לשינה עמוקה" אומר ד"ר מייקל ברוס להאפינגטון פוסט. "מי שמרגיש גורע כשהוא מתעורר לאחר תנומה, ישן יותר מידי זמן" מוסיף ברוס, "זוהי כניסה לשלב שינה שקשה מאוד לצאת ממנו". בפעם הבאה שתחליטו לתפוס נמנום קל, כוונו את השעון המעורר לצלצל תוך 20-30 דקות, לכל היותר.

אוקיי, אז רק אסיים את המשימה הזו, ואפרוש לנמנם.
בדיוק להפך. נמנום קצר מסייע לתחושת ריכוז ויביא לסיום המשימה בגבולות הזמן ההגיוני, ואף מהר מכך. לעומת משימה שמבוצעת בעייפות ולאות. לכו לישון!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר