קומו מהספה: שלוש עצות שיעזרו לכם להישאר בכושר בחורף

אתם כל כך רוצים אבל פשוט לא מצליחים? אנחנו איתכם. אבל אחרי יישום העצות הבאות, לא תוכלו להפסיק לזוז. מילה שלנו. רק אל תשכחו לבצע מתיחות, כן? (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אם אתם מתקשים לשמור על שגרת אימונים כלשהי כרגע, אנו מבטיחים לכם שאינכם לבד. לגרור את עצמכם למכון או להתארגן להליכה בחוץ עלול להרגיש ממש בלתי אפשרי בחודשי החורף החשוכים והקפואים ובנוסף, אנשים רבים סובלים מהפרעה רגשית עונתית, שמפחיתה אנרגיה ומעוררת עייפות שיכולה לגרום לדיכאון וחרדה. לפי איגוד הפסיכיאטריה האמריקאי, היא משפיעה על 5 אחוז מהמבוגרים בארה"ב מדי שנה.

כמובן, אחת הדרכים הטובות ביותר להילחם בתופעה היא באמצעות - ניחשתם נכון - פעילות גופנית. (הו, האירוניה.) מעבר לשיפור מצב הרוח ושחרור הורמוני שמחה כמו אנדורפינים וסרוטונין, ספורט יכול גם לעזור לשפר את איכות השינה, להגביר אנרגיה ולהפחית סטרס. לכן, קשרו שרוכים וצאו החוצה, במיוחד בזמנים קרים. זה חיוני לשמירה על הבריאות כל השנה.

מכיוון שהימצאות בכושר בתקופה זו של השנה דורשת קצת יותר מאמץ מהרגיל, פנינו לשתי מומחיות כושר שיספרו לנו כיצד הן עושות את זה. להלן ההמלצות שלהן:

1. אל תחשבו יותר מדי

"פשוט צאו החוצה!", לקסי דופונט, גולשת סקי מקצועית שכבשה הרים באלסקה, דוחקת. "אני משתדלת לצאת החוצה כמה שיותר במהלך השנה". אז התעלמו מהקול הפנימי העצל והמתרץ שיושב לכם בתוך הראש ונסחו מחדש את הלך הרוח (מילולית) שלכם מ"אני חייב לעשות את זה", ל"אני יכול ורוצה לעשות את זה". "האוויר הצח הוא הדבר הטוב ביותר שאנחנו יכולים לעשות לעצמנו ולמוטיבציה שלנו", היא מציינת ולא טועה. בנוסף, אם השמש זורחת, הגוף שלכם ייצר ויטמין D, המסייע הן לבריאות העצם והן למערכת החיסונית.

אה והאם הזכרנו שתשרפו יותר קלוריות בפעילות גופנית בקור? הגוף שלכם יעבוד קשה מהרגיל כדי לשמור על טמפרטורת הליבה שלו. בצעו כמה ספרינטים בעליות וחילוף החומרים שלכם יתחיל להאיץ.

אממה, אם יש לכם ספק אמיתי, הקשיבו לגוף שלכם. במידה והרוח מייללת וזה פשוט 'לא היום שלכם', אל תזיעו. "זה משהו שהבנתי השנה", מודה אוליביה אמאטו, מאמנת רכיבה על אופניים, הליכון וכוח. "אתם פשוט לא צריכים להתאמן כל יום". אנחנו לגמרי יכולים להתחבר לכלל הזה.

2. הגדירו מטרה והעלו אותה על הכתב

אי אפשר לטעות עם הצבת מטרות מוחשית. אם אתם אוהבים לרוץ אבל נאבקים לעלות על ההליכון, נסו להירשם למרתון חורף או אביב. אין כמו דמי כניסה גבוהים כדי לשמור על מוטיבציה ובכלל, כשיש למה לצפות, כל קילומטר יקבל אקסטרה משמעות. ככל שתשקיעו יותר, המחויבות שלכם תגדל וככל שהמחויבות שלכם תגדל, כך יועצם הסיכוי שתתמידו בה (זה מדעי, אנשים).

3. נסו את טריק הגרביים

בתור מלכת הזיעה המוקדמת של הבוקר, אמאטו משתמשת במשחק חשיבה פשוט אך יעיל כדי להיפטר מדחיינות. בימים שבהם אימון הוא הדבר הראשון ברשימת המטלות שלה, "אני אוהבת להחזיק גרביים ספורטיביות בצד המיטה שלי וממש לשים אותם מיד כשאני מתעוררת", היא מסבירה. הרעיון מאחורי זה? "כך אני מרגישה כבר שליש מאורגנת לספורט ואין לי ברירה אלא פשוט לזוז!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר