פרסום ראשון

ישראל הסכימה: חותרים להכרה בחיסון הרוסי לקורונה

היחסים הטובים בין ישראל לרוסיה, הובילו לסיכום בין המדינות, לנסות ולהשיג הכרה רפואית ישראלית בחיסון ה'ספוטניק' לקורונה. כך עולה ממפגש שקיים שר החוץ במוסקבה (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שרי החוץ בפגישתם, הום (צילום: דוברות)

האם משרד הבריאות הישראלי יגמיש את עמדתו המקצועית, כדי לפתור מתיחות דיפלומטית שצצה לאחרונה עם מדינה ידידה? שר החוץ גבי אשכנזי סיכם עם מקבילו ברוסיה, שר החוץ סרגיי לברוב, כי ייעשו מאמצים לבטל את ההחלטה שאינה מכירה בחיסון הרוסי לקורונה 'ספוטניק V'. כך נודע ל'כיכר השבת'.

ממפגש שקיים היום (רביעי) השר במוסקבה עם מנהיגי הקהילות היהודיות עולה, כי ישראל חותרת להיענות בחיוב ללחציה של רוסיה להכיר בחיסון המדובר, שעד כה כזכור נשלל בישראל.

הסיכום בענין שהושג בין המדינות, בא ברקע היחסים הקרובים בין המנהיגים, כאשר לפי דיווחים זרים אך לאחרונה שילמה ישראל הון רב על מיליוני מנות מחיסון זה, שהועברו לסוריה בעסקה סיבובית במסגרתה שוחררה הצעירה התמהונית שחצתה לשטח האויב.

כך גם המשך מתקפותיה של ישראל, כולל בליל אמש, על יעדים איראניים בסוריה - הנתונה לשליטה צבאית-אווירית של רוסיה, המאפשרת זאת ככל הנראה תוך תיאום חשאי והדוק.

אשכנזי, במתחם חיסונים בישראל. ארכיון (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי)

הנושא שהעיב מעט על היחסים, היה חיסון ה'ספוטניק', שהמהירות בה יוצר גרמה לתהיות עולמיות באשר ליעילותו, כאשר גם ישראל הצטרפה למגמה שלילית זו, בהתאם לעמדת גורמי המקצוע.

אלא שעובדת היותה של ישראל 'מעצמת חיסונים' עולמית, הובילה לאחרונה את רוסיה ללחוץ עליה כי תכיר בחיסון שלה, בתקווה שהדבר יגרור הכרה בינלאומית נרחבת.

כעת כאמור, כפי שנודע ל'כיכר השבת', השיבה ישראל בנימה חיובית לבקשתה של רוסיה, בפגישתו של שר החוץ גבי אשכנזי, ויתכן כי זה ענין של זמן בלבד עד להשגת ההכרה המיוחלת בחיסון הרוסי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר