'פקקת בדם'

ארה"ב: להפסיק השימוש בחיסוני "ג'ונסון"

לאחר שישה מקרים בהם נוצרו קרישי דם בגופם של מחוסנים נגד קורונה, קוראים ה-CDC וה-FDA האמריקנים להשהות את חלוקת החיסון של תאגיד התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון (בריאות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חיסוני קורונה של ג'ונסון אנד ג'ונסון (צילום: Shutterstock)

תופעת לוואי חריגה: לאחר שתועדו קרישי דם בגופם של מתחסנים נגד קורונה בחיסוני 'ג'ונסון אנד ג'ונסון', קוראות רשויות הבריאות של ארצות הברית להשהות את השימוש בחיסון.

בהצהרה משותפת היום (שלישי) של המרכז האמריקני למניעת מחלות (CDC) ושל מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA), נמסר כי בשש נשים שהתחסנו במנות החיסון של תאגיד התרופות האמריקני 'ג'ונסון אנד ג'ונסון' נמצאו קרישי דם שיצרו את המצב הרפואי 'פקקת' בתוך 6-13 ימים מאז החיסון.

הרשויות חוקרות האם אכן מדובר בתופעת לוואי של החיסון, ועד אז ניתנה ההמלצה להשהות את השימוש "כנקיטת משנה זהירות", מסרו הגופים בהצהרתם.

'ג'ונסון אנד ג'ונסון' היא יצרנית תרופות אמריקנית ותיקה אשר הצטרפה לשוק חיסוני הקורונה, ועד כה חיסנה קרוב ל-7 מיליון אזרחים אמריקניים שלא חוו כל תופעת לוואי חריגה.

כעת, המדינות השונות בארה"ב אשר מספקות את חיסוני החברה לתושביהן, תפסקנה את השימוש - לטובת חלוקת חיסוני 'פייזר' ו'מודרנה' שהם הפופולריים ביותר.

'ג'ונסון' מצידה מסרה כי היא מודעת לדיווחים על היווצרות קרישי דם, אך עד כה לא הוכח כל קשר בינם לבין החיסון.

יצויין כי דיווחים דומים הושמעו אף בקשר לחיסוני 'אסטרהזניקה', שמיוצרים באותה טכנולוגיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר