'שומר החומות'

השר דרעי בלוד: "נחושים להחזיר את ההרתעה"

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי קיים ישיבת עבודה בלוד, לאור האירועים האחרונים, ואמר כי הם הזכירו לו את אירועי תרפ"ט. הוא הבהיר כי הקבינט ניחוש להחזיר את ההרתעה (אקטואלי)

(צילום: ללא קרדיט)

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי קיים היום (רביעי) ישיבת עבודה עם ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, וראשי משרד הפנים בעקבות התפרעויות הערבים בלוד והאנרכיה ששררה בעיר.

"אני בדרכי לקבינט, ואנו נחושים להמשיך עד להחזרת ההרתעה", אמר השר דרעי. "בלוד ובעכו הושקעו תקציבי ענק בחינוך, תשתיות, תרבות, אירועי הלילה זו כפיות טובה וסטירת לחי קשה מאד. כוחות הביטחון חייבים לעצור את האלימות ולאחר מכן להתפנות לניתוח עומק לגבי החיים הלאה. אעביר לרה"מ ולקבינט את כל מה ששמעתי הערב בכדי שמקרים חמורים ביותר כמו שקרו לא ישנו".

דרעי הוסיף ואמר כי "בדרכי לכאן ראיתי מכוניות שרופות. זה מזכיר את אירועי תרפ"ט. קראתי היום לראשי הרשויות במגזר הערבי: 'אתם חייבים לצאת ולהוקיע את האירועים החמורים בכל הכוח'. אי אפשר לדרוש אפליה מתקנת ולא מגנים ופועלים נגד התנהגות כזאת.

"תושבי לוד היקרים אתם חייבים לראות את התמונה הכוללת, העיר התפתחה בצורה מרשימה. העיר עברה מהפכה גדולה מאד בכל הקשור לניהול".

מוקדם יותר היום שיגר דרעי מכתב לכלל ראשי הרשויות המקומיות בישראל, בו הוא קרא להם לפעול באופן אקטיבי למיגור האלימות והפגיעה בחיי אדם וברכוש ציבורי ברשויות המקומיות.

במכתבו ציין השר דרעי כי "לכם, נבחרי הציבור, המנהיגות המקומית, האחריות להרגעת הרוחות בקרב הציבורים השונים. עליכם החובה להפעיל את כלל הכלים העומדים לרשותכם, בין היתר, עובדי הציבור העוסקים באכיפה, הסברה מקומית, אנשי דת, אנשי חינוך ועוד, בנחישות הראויה, נגד הפגנות אלימות ופעולות העומדות בפני אובדן שליטה."

עוד הוסיף השר דרעי כי "שתיקה בימים אלה נוכח האלימות הגואה- היא פסולה ומהווה אי עמידה באחריות המוטלת עליכם. המנהיגות המקומית הוכיחה בשנה האחרונה יכולת עמידה והירתמות יוצאת דופן וכן היכולת השפעה משמעותית על התנהלות התושבים בעתות משבר. זה הזמן לגלות אחריות כוללת לטובת כלל הציבורים בחברה הישראלית."

השר אף הנחה את האגף לעדות דתיות במשרד הפנים להוציא מסרים מרגיעים לאנשי הדת שיועברו על ידם למתפללים המוסלמים בפתחו של חג עיד אל פיטר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר