לקראת ההחלטה

זעם בימין על הפסקת האש: "כישלון מדיני"

חברי כנסת מהליכוד, הציונות הדתית ותקווה חדשה נגד הפסקת האש מול עזה, וכך גם דעת הקהל: "רק נחטוף יותר" • סגן שר מהליכוד: "יש להשיב את השבויים והנעדרים" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ישראלים מתחבאים מאימת הרקטות (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

רוב הציבור נגד הפסקת האש הצפויה לשעה 02:00, עליה החליט לפני זמן קצר (חמישי) שרי הקבינט המדיני-ביטחוני, שהתכנס בקריה בתל אביב.

11 ימים לתוך מבצע "שומר החומות", וכשישראל לא מצליחה להשיג תמונת ניצחון ממשית כמו חיסול אסמאעיל הנייה או מוחמד דף, הציבור לא מרוצה מהצעד המסתמן, עליו נודע לו, שוב, דרך רשתות התקשורת הזרות.

73% מהישראלים נגד הפסקת האש - כך עולה מסקר שפורסם ב'חדשות 12'. בתגובה על כך, כל נציגי 'הציונות הדתית', כולל היו"ר בצלאל סמוטריץ', צייצו: "לא להפסקת אש, כן להכרעה וניצחון, כן להשבת הבנים. עם ישראל חי!".

גם במפלגתו של ראש הממשלה, הליכוד, תקפו את כוונת הממשלה לחתום על הסכמים שיביאו רגיעה בקרוב. יו"ר הסיעה, ח"כ מיקי זוהר, דרש שוויון בין שדרות לתל אביב: "דין יישובי הדרום ועוטף עזה כדין תל אביב וירושלים".

סגן השר לביטחון פנים, גדי יברקן, קרא להשבת השבויים והנעדרים: "הפסקת אש ללא החזרת אורון, הדר, אברה והישאם, היא פרס לטרור. לממשלת ישראל יש חוב מוסרי וערכי להשיב את הבנים עכשיו. ישראל עלולה לשחרר אלפי מחבלים בעתיד, אם לא ננצל את ההזדמנות עכשיו".

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, ששמו נקשר בהשבעת ממשלת רוטציה עם נתניהו, תקף אף הוא: "הפסקת הלחימה בחמאס באופן חד-צדדי, תהיה פגיעה קשה בהרתעה הישראלית כלפי החמאס, ולא רק כלפיו. הפסקת הפעילות הצבאית של ישראל ללא הטלת מגבלות כלשהן על התעצמות והתחמשות החמאס ובלי החזרת החיילים והאזרחים המוחזקים בעזה תהיה כישלון מדיני שאת מחירה נשלם בריבית בעתיד".

לאחר ההחלטה הרשמית בקבינט על הפסקת האש, הוסיף סער בלגלוג: "‏עם המודיעין וחיל האוויר הכי טובים בעולם - הצליח נתניהו לחלץ מהחמאס 'הפסקת אש ללא תנאים'. מביך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר