הרשת גועשת: אלכוג'ל שנשאר במכונית יכול להתלקח

פוסט שפורסם לאחרונה בפייסבוק ושותף אלפי פעמים, מזהיר כי ג'ל לחיטוי הידיים מהווה סכנת שריפה, אם הוא נשאר במכונית חמה. היינו חייבים לבדוק אם יש דברים בגו (MEN)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אחרי יותר מחודשיים של שמירת מרחק חברתית, יצרנו לעצמנו שגרת בטיחות. אנו לא עוזבים את הבית מבלי לעטות מסיכת פנים ולקחת עימנו אלכוהול לחיטוי הידיים שאינו מצריך את שטיפתן לאחר מכן ואפילו שמרנו במכונית בקבוק קטן של חומר, כך שברגע שנחזור מהעבודה או מקניות, נוכל לנקות את ידינו באופן מיידי. אבל השבוע, פוסט ויראלי בפייסבוק של מכבי האש בויסקונסין גרם לנו לשקול מחדש חלק באותה שגרת בטיחות שלנו.

מחוז כיבוי האש בווסטרן לייק, בעיר Oconomowoc, העלה פוסט למדיה החברתית שבו מצוינת אזהרה כי יש לג'ל חיטוי ידני פוטנציאל להדליק אש כאשר הוא מונח במכונית חמה. הפוסט זכה לתהודה גדולה ושותף יותר מ-6,500 פעמים.

יתכן שהייתם מודעים לכך שבקבוקי מים מפלסטיק עלולים להוות סכנת שריפה במכוניתכם בגלל אור שמש ישיר ומכיוון שג'לים לחיטוי הידיים בדרך כלל מאוחסנים במכלי פלסטיק דומים, הם מהווים את אותו הסיכון. עם זאת, חומר הניקוי מכיל אלכוהול, כך שהאש הפוטנציאלית עלולה להיות מסוכנת אפילו עוד יותר.

בפוסט נכתב: "אמנם זה לא שכיח, אך היו מקרים בעבר בהם השתקפות האור שהועברה דרך בקבוק צלול הצליחה להתמקד במשטח דליק ולגרום לשרפה. היא עברה בעיקר דרך בקבוקי מים, אך מכיוון שמכלי ג'ל ניקוי הידיים לרוב מאוחסנים באותו כלי, רצינו ליידע אתכם כדי שתשמרו על ביטחונכם. העיקרון זהה וכנראה שתהיה בעיה נוספת אם ההתרחשות תקרה בנוכחות מוצר המבוסס על אלכוהול".

כמונו, פרשנים רבים ציינו שהם מאחסנים את חומרי החיטוי לידיים במכוניותיהם במהלך החודשים האחרונים וטרם חוו השלכות כלשהן. האיגוד הלאומי למניעת שרפות אף הצהיר כי בעוד שנוזלים על בסיס אלכוהול דליקים במיוחד, שמירה על חומר חיטוי ידני במכונית אינה מהווה סיכון בטיחותי משמעותי.

אמנם זה לא סביר שג'ל החיטוי הידני שלכם יעלה באש או ישרף באופן ספונטני פשוט על ידי שהייה במכונית שלכם, אך מחוז הכבאות של ווסטרן לייק מציין שהוא עדיין יכול להוות סיכון לשרפה כאשר הוא חשוף ללהבות. אסור אף פעם להשתמש או לאחסן חומר חיטוי ידני סביב אש פתוחה: עישון במכונית שלכם או לקיחת חומר חיטוי לעל האש ושימוש או הצבתו ליד להבת הגריל יכולים להיות מסוכנים יותר מאשר להשאיר בקבוק במכונית שלכם. מכיוון שג'ל לחיטוי הידיים מכיל כל כך הרבה אלכוהול (ה-CDC אומר שהוא צריך להיות בריכוז אלכוהול של 60% כדי להיות יעיל), הוא דליק במיוחד.

• אם אתם מאחסנים אלכוג'ל במכוניתכם, הקפידו לעקוב אחר עצות הבטיחות הבאות:

• אל תעשנו או תשתמשו במצת במכונית המכילה חומר לחיטוי הידיים.

• הרחיקו את חומר החיטוי מאור שמש ישיר (תא הכפפות הוא בדרך כלל בחירה בטוחה).

• הצלילו את הרכב במהלך היום כדי להוריד את הטמפרטורה הפנימית של מכונית חונה.

• במקום להשאיר אותו במכונית, שמרו את ג'ל החיטוי בכיס או בארנק בזמן שאתם עורכים סידורים.

לאחר שקיבלנו את כל המידע, העברנו את ג'ל החיטוי שלנו מהמכונית לארנק, כדי שנוכל עדיין להשתמש בו לפני ואחרי שנרכוש קפה, בלי לדאוג לגבי השארתו באוטו. למרות שהסיכוי שהוא יעלה באש קלוש, אנו מעדיפים להיות בטוחים מאשר להצטער בהמשך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר