תופתעו לגלות?

כמה פעמים אנחנו זזים בזמן השינה ומדוע זה קורה?

אם חשבתם שכאשר אנחנו הולכים לישון הגוף עוצר מלכת – אז התשובה היא לא | במהלך הלילה אנחנו זזים - והרבה • מדוע זה קורה, ומדוע שינה כה חשובה? (בריאות)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
כמה אנחנו זזים בעת השינה? (צילום: שאטרסטוק)

גם אתם עד היום חשבתם, שאם אנחנו הולכים לישון אז הגוף עוצר מלכת? תחשבו שוב. במהלך הלילה אנחנו זזים והרבה. למה זה קורה וכמה אנחנו זזים – כל התשובות לפניכם.

השינה הינה חלק בלתי מובטל מחיינו. שליש מחיינו אנחנו במיטה. לא קצת בכלל. השינה חשובה לצמיחה שלנו ולתפקוד היום יומי שלנו.

יש לנו, המבוגרים, שלושה מצבי שינה: שינה שטחית, שינה עמוקה ושנת חלום. אורכם של כל אחד מהם משתנה לאורך הלילה בתוך כל מחזור שינה. אורך כל מחזור: כשעה וחצי. בשלב הראשון אנחנו עלולים להתעורר מכל רעש שנשמע, כיוון שלא כל החושים שלנו הלכו לישון עדיין.

בשלב הבא רק גירוי חזק יעיר אותנו. בשלב השלישי – אנחנו כבר עמוק בחלומות. זהו זמן השינה הארוך ביותר.

  • מעניין לדעת: אורך החלומות שאנו חולמים הינו בין 5 ל-20 דקות ובמשך הלילה החלומות הולכים ומתארכים.

אנחנו כאן לספר לכם שבסוף כל מחזור שינה שכזה אנחנו מתעוררים. כן, כן. התעוררות כזו שתפקידה לסייע לנו. או להחליף תנוחה – דבר שחשוב כדי למנוע פצעי לחץ אם שוכבים במקום אחד הרבה זמן – או לקום לעשות שירותים, או להרגיש מה קורה בחדר, אם חם או קר ובכך להתכסות בשמיכה או להשיל אותה מעלינו. מומחים מעריכים שאנחנו זזים בסביבות השלושים פעמים בלילה. אנחנו נזיז את הראש ידיים ורגלים. אל תיבהלו. הגוף שלנו כן נכנס לתרדמת ולכן הסיכוי ליפול מהמיטה או להתחיל ללכת – קלוש.

השינה חשובה לנו הן לצמיחה ולתפקוד שלנו, כאמור, והן למערכת החיסונית של הגוף שלנו. לא בכדי מי שלא חש בטוב – הולך לישון. השינה מסייעת למערכת החיסונית שלנו. חסר שינה הולם פוגע בחשיבה, בריכוז ובזיכרון.

מעניין לדעת: ישנה חשיבות עצומה בלהשכיב את הילדים לישון מוקדם: אצל צעירים הורמון הגדילה מתרחש בשלוש שעות הראשונות של הלילה.

אז אם אתם עייפים – אל תהססו ללכת לישון, זה בריא. שינה נעימה וחלומות טובים!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר