ספורט לא בריא

אם אתם 'פדלאות' - הכתבה הזו מסוכנת לכם

למרות שספורט הוא בריא כמעט בכל אספקט - פעילות גופנית לא נכונה עלולה להזיק ולגרום לכם להזדקן מוקדם יותר. ועדיין - אל תמצאו בכך הצדקה להמשיך לרבוץ על הכורסה (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

פעילות גופנית היא בריאה. נקודה. כמעט ואין מערכת בגוף האדם שלא מושפעת לטובה מפעילות ספורטיבית, אולם אחרי ההקדמה הזו - חשוב לציין שפעילות ספורט לא נכונה עלולה גם לפגוע בכם אם תעשו אותה בצורה לא נכונה. למרות זאת - אם אתם פדלאות - חשוב שתדעו שחוסר בפעילות ספורטיבית תמיד תהיה מסוכנת יותר מפעילות ספורטיבית לא נכונה. הבנו?

ובכן, נתחיל מהדבר שאתם בטוח מכירים: הרמת משקולות בצורה לא מבוקרת.

אם אתם מרימים משקולות ולא מתייעצים עם מאמן כושר, אתם עלולים להעמיס על חלקים מסויימים בגוף ולגרום לעיוותים. חשוב מאד לגוון את הפעילות הספורטיבית, ומדי תקופה להחליף בין אימונים. בנוסף נסו לשלב פעילות אירובית כמו שחיה, רכיבה על אופניים, ואפילו ריצה.

חדר כושר מחומם: אם אתם נוהגים לישון בלילה עם מזגן, לבטח קמתם לא פעם עם עיניים יבשות. חלל מחומם נוטה לייבש את העיניים ואת העור - ואם אתם מבצעים פעילות ספורטיבית בעצימות גבוהה בחלל מחומם אתם העור שלכם עלול להתייבש, וההתייבשות עלולה לגרום להזדקנות מהירה יותר של העור. העדיפו להתאמן בחלל שאינו מחומם - ובמקרה הצורך הקפידו על שתיה מרובה ועל תוספת קרם לחות.

אימון בגיל המבוגר: כשהייתם ילדים נפלתם בלי סוף והדבר לא השפיע על הבריאות שלכם, אולם אנשים בגיל המעבר וצפונה עלולים להיפגע כתוצאה מנפילה או אימון מוגבר. אם אתם מבצעים פעילות בעצימות גבוהה וללא היוועצות במאמן כושר מוסמך ואתם כבר לא צעירים - אתם עלולים להגיע לפציעה, כמו לדוגמה - קרע בגיד אכילס או פגיעה בשרירים או ברצועות. הקפידו להיוועץ ברופא, לבצע בדיקות רפואיות מפעם לפעם, ולוודא שאתם לא מותחים את הגבולות שלכם מעבר לסף היכולת.

למרות זאת - אם אתם לא עושים כושר - אתם מסכנים את כלל מערכות הגוף הרבה מעבר לסיכונים הנ"ל. פעילות ספורטיבית חיונית לגוף, לסיבולת הלב והריאה, והיא תסייע לכם לא להזדקן לפני הזמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר