כל דבר מעצבן אתכם? קחו כוס מים וקראו את הכתבה הזו

אם לתחושתכם, המזג שלכם חם (חרף המעלות הנמוכות בחוץ), אינכם לבד. יש בעולם כל כך הרבה סיבות לכעוס ומספיק לקרוא קצת חדשות כדי להתמלא זעם. אבל מוטב שתהיו מסוגלים לנהל אותו (MEN)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אם אתם קוראים את זה, אתם כנראה זועמים - וזה בסדר. כעס הוא רגש אנושי טבעי שבא בדרך כלל כתגובה לאירוע שבו חוויתם תסכול, חוסר אונים, אי צדק או איום ונראה שהוא זולג לכל עבר ונמצא בכל פינה: בחדשות, ברשתות החברתיות, בפוליטיקה ולא רק.

אם לתחושתכם, המזג שלכם חם בימים אלה (חרף המעלות הנמוכות בחוץ), אינכם לבד. לרוב, כעס נובע מתחושת חוסר שליטה, לדברי ג'ני ייפ, פסיכולוגית קלינית, סופרת ודוברת. "כשאנחנו מרגישים חרדה וכועסים, זה הרבה פעמים בגלל שאנחנו חשים תקועים ואין לנו פתרון", היא אומרת. בכל פעם שיש אי ודאות או חוסר צדק (או שניהם) - אם ברמה האישית, או בעולם בכלל - אנשים נוטים להתרעם. אתם לא מגיבים בצורה מוגזמת, אלא כמו בני אדם.
אבל לזעום כל הזמן זה לא טוב, לכם או לאנשים סביבכם. "אם הכעס שלכם נכלא ללא מוצא בריא, הוא יופנה לאנשים חפים מפשע ולמצבים תמימים", אומרת ייפ. "אתם צריכים להיות מסוגלים לנהל אותו בצורה בריאה".

כדי להתחיל לעשות זאת, הנה כמה עצות:

קחו נשימה עמוקה

יש סיבה טובה שבגינה אנשים ממליצים 'פשוט לנשום' בעת כעס. "כשאתם מרגישים זעם, תגובת הלחימה או הבריחה של הגוף שלכם מופעלת ואתם לא מכניסים מספיק חמצן לגופכם", אומרת ד"ר ייפ. "נסו כמה תרגילי נשימה או מדיטציה כדי לעזור לעצמכם". ברגע שתחושו רגועים יותר ובעלי שליטה, תוכלו לחשוב בצורה ברורה יותר, להיות פחות אימפולסיביים ולנקוט בפעולות שיועילו לכם (ולסביבתכם) - ולא להיפך.

התרחקו קצת

לפעמים, כשאנו מצויים בסערת רגשות, קשה לנו להבין לעומק מה קורה לנו ומדוע הכעס אופף אותנו - ואז מוטב לקחת צעד אחורה. "כשאתם נמלאים חימה, אתם רק רואים את השור האדום הזה", אומרת ייפ. "אז מוטב שתטפלו בדברים בהמשך, כשתירגעו".

דברו על זה

חלק מתיעול הזעם שלכם בצורה מועילה הוא למעשה לתת לו לצאת החוצה - אם הכעס המבעבע שלכם הוא סיר לחץ, אתם צריכים לשחרר את הפקק שלו. אבל זה משנה איך. שוחחו עם חברים בעלי דעות דומות לשלכם על הרגשות שלכם - זה יכול לעזור לכם לפרוק בצורה יעילה. "תצטרכו להיות זהירים ולשים לב עם מי אתם מדברים - בחרו מישהו יעיל", אומרת ייפ.

הסיח את דעתכם

אם כל שאר הדרכים נכשלו, נסו להסית את מחשבותיכם מהדבר שמעצבן אתכם. טיילו, פתחו תחביב חדש, אפו, נקו את האוטו, האזינו לפודקאסט, התאמנו, שקעו בספר טוב - כל עוד זה משכיח לכם את הבעיה לזמן מה, זכיתם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר