אאא

מכונת רעש לבן. מדיטציות. אפילו כדורים - אם זה מתיימר לעזור לכם להירדם מהר יותר, כנראה שניסיתם את זה. אבל מה עם לגימת תה חסה? לא, זו לא בדיחה; תה חסה הוא הלהיט הכי חם כרגע ברשת החברתית "טיקטוק". (לא מאמינים לנו? לסרטונים עם ההאשטאג letucetea# יש 7.5 מיליון צפיות). ככל הנראה, שתיית ה"תבשיל" המוזר הזה עוזרת לאנשים לשקוע בשינה עמוקה חיש קל, אך האם הוא טוב מכדי להיות אמיתי? כנראה. המשיכו לקרוא ותגלו את כל מה שאתם צריכים לדעת על התמצית הפופולרית הזו.

מה זה תה חסה?

תה חסה הוא, למרבה הצער, בדיוק מה שהוא נשמע: עלי חסה (בדרך כלל רומניים) המשופעים במים חמים. בחלק מהסרטונים בטיקטוק נראים יוצריהם מסננים ומוציאים את העלים ואחרים משאירים אותם בפנים; לעיתים מוסיפים שקיק תה מנטה בכדי שיהיה למשקה טעם מרענן יותר (אך עוד על כך, בהמשך). ברבים מהסרטונים האלה מישהו שותה את התה, מעיר כמה הערות על הריח והטעם שלו, בודק כעבור 45 דקות ואומר שהוא מרגיש מנומנם.

מה הטעם של זה?

באופן לא מפתיע, לא נהדר. למרות שתוספת של תה מנטה עשויה להפוך אותו למעט יותר טעים, רוב האנשים שניסו אותו בטיקטוק מציינים כי זה בהחלט לא משקה טעים ובעל ריח לא נעים במיוחד.

האם תה חסה באמת גורם להירדמות מהירה יותר?

צר לנו לבשר לכם את זה, אבל כנראה שלא. אף על פי שחלק מיוצרי הסרטונים בטיקטוק אומרים שזה אכן עזר להם להרגיש מנומנמים מהר יותר ממה שהיו רגילים עד כה, המדע אינו תומך כל כך בדבריהם. אמנם בוצעו כמה מחקרים על ההשפעות שיש לחסה על השינה, אך הם התמקדו באפקט על עכברים. מחקר קוריאנ מי אחד מצא כי חסה רומנית היא "מקור מעניין ובעל ערך לחומר מעצים שינה" וציין כי תמצית חסה רומנית ירוקה הפחיתה באופן משמעותי את משך הזמן שנדרש להירדמות והגדילה את טווח השינה של העכברים, בהשוואה לחסות אחרות. עם זאת, העכברים במחקר הספציפי הזה קיבלו גם תרופת הרגעה כלשהי והחוקרים השתמשו בתמצית רומיין, שהיא הרבה יותר מרוכזת מתה החסה שהייתם מכינים בבית.

עם זאת, אין תופעות לוואי שליליות פוטנציאליות ללגימת תה חסה, אז אם אתם רוצים לנסות את זה בבית - ולא חוששים מהטעם או מהריח – קדימה. אנחנו נישן על זה לילה.