להיות בן אדם ולא מכונה: כך תציבו גבולות במקום העבודה

לאחרונה אתם נשארים יותר מדי זמן במשרד, סובלים מעייפות מתמשכת ופשוט לא מצליחים להגיד לבוס 'סטופ'? יועצת קריירה מוסמכת נותנת טיפים שיעזרו לכם לא לוותר על עצמכם במקום העבודה (MEN)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הצבת גבולות בעבודה היא הכרחית. אבל כפי שיודע כל מי שאי פעם קיבל שיחת ועידה בדרך לאיסוף הילדים מבית הספר, קל יותר לומר זאת מאשר לעשות. אז איך מחזירים את האיזון? קתרין מינשו, מנכ"לית ומייסדת שותפה של חברת "דה מיוז" לייעוץ קריירה, עונה:

1. התחילו בלהבהיר מה הכי חשוב לכם

בין אם זה משהו קטן (כמו שמירה על הפסקת הצהריים) או גדול (אמירת לא להתכתבות הקשורה לעבודה אחרי 17:00), הצעד הראשון שאתם צריכים לעשות בקשר להצבת גבולות, הוא להבהיר את סדר העדיפויות שלכם, כדי שתוכלו לתקשר אותן ביעילות אל הבוס והקולגות שלכם, אומרת מינשו. "היכן אתם מוכנים להיות גמישים כדי להתאים את עצמכם לצרכים של המעסיק שלכם, השותפים או הלקוחות החיצוניים של המשרד ואיפה אתם באמת צריכים להגן על הזמן שלכם? זה מה שאתם אמורים לשאול את עצמכם מראש", היא מסבירה.

2. היו גמישים

גבולות זה דבר חשוב, אבל הם לא חייבים להיות קשים ומהירים. "אתם יכולים להגיד שאתם לא רוצים להיות במשרד אחרי נקודת זמן מסוימת, אבל אתם מוכנים להתגמש בנושא הזה עד X פעמים בחודש, בתקופות של משבר", אומרת מינשו. "זה הכל עניין של בניית גמישות בתוך הגבולות שלכם, כדי להוכיח שאתם שחקני צוות ומוכנים לעשות מעל ומעבר, אבל גם צריכים לשרטט קו מפריד, כי אנחנו לא צריכים לאפשר לעבודות שלנו (או לבוסים) להשתלט על החיים והצרכים האישיים שלנו".

3. נהלו דיון ותאמו ציפיות

נניח שיש לכם קולגה ששולח הודעות טקסט או מיילים מאוחר בלילה. אתם מתעצבנים על ההפרעות לאחר שעות העבודה, אבל אולי הוא בכלל לא מצפה מכם להגיב, אלא פשוט מסיר דברים מרשימת המטלות שלו כדי שתתייחסו אליהם למחרת? "תקשורת שגויה היא לרוב מה שגורם לאדם בתפקיד פחות בכיר להגיב", אומרת מינשו. נהלו שיחה והיכנסו אליה בהנחה שלשני הצדדים יש כוונה טובה.

"בטאו מה הייתם רוצים לקבל ממנו ושאלו מה הוא היה רוצה לקבל מכם, כדי לפתח מערך ציפיות שמגיע עם תקשורת, היענות, שעות עבודה תקינות ועוד - כזה שעובד עבור שניכם. גישה שיתופית היא זו שסביר להניח תשמור על מערכת היחסים שלכם שלמה, תוך כדי השגת התוצאה הרצויה".

4. השתמשו באולטימטומים כמוצא אחרון

לעתים קרובות, הצורך להציב גבולות מתעורר ברגעים שבהם אתם מרגישים שנדחפתם לקצה. אבל מינשו לא ממליצה לנפנף באולטימטום או לאיים לעזוב. במקום זאת, אתם רוצים להעביר הלאה את התלונה שלכם, כמו גם את המטרה שלכם לחפש לה פתרון.

תסריט לדוגמה: "אני ממש מתרגש מהעבודה שאנחנו עושים כאן ואני רוצה להיות מסוגל להתמסר לה לאורך זמן. עם זאת, אני חושש שהשעות הנוספות שאני נשאר במשרד בימים אלו אינן ריאליות בטווח הרחוק. אני לא רוצה להגיע למצב שאני מרגיש שחוק או מתפתה לעזוב מסיבה זו. איך אנחנו יכולים לגשר על זה?"

בשורה התחתונה: אתם רוצים שהצהרת הפתיחה שלכם תוכיח את הצורך שלכם בשינוי, אבל גם את העובדה שכולכם נמצאים באותו צוות. "זה, 'אני רוצה להיות עובד נהדר ושהעבודה תבוצע, אבל גם להגן על החיים האישיים שלי'. ואז, קחו את זה משם", אומרת מינשו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר